1

ابراهیمی: مجلس بر صید ترال در خلیج فارس نظارت کامل دارد

رییس کارگروه دام و طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: مجلس بر روی صید ترال فانوس ماهیان در خلیج فارس نظارت کامل دارد و کارشناسان و مراکز نظارتی کارگروه گزارش ارائه شده توسط سازمان شیلات در این زمینه را کنترل و دنبال خواهد کرد.

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با مطالب منتشر شده در زمینه صید غیرمجاز ترال صیادان چینی در خلیج فارس، بیان کرد: بعد از شنیدن شایعاتی در این زمینه، در روز سه‌شنبه اول خرداد ماه کارگروه دام و طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی جلسه مشترکی را با رییس سازمان شیلات و معاونینش برگزار کرد و سازمان شیلات گزارشی را در این زمینه ارائه داد.

وی در ادامه بیان کرد: سازمان شیلات در این زمینه توضیح داد که ما یک نوع ماهی به نام فانوس ماهیان داریم که در عمق بالای ۲۰۰ متر زندگی می‌کند و به سطح آب نمی‌آید و صید این ماهی‌ها نیاز به تجهیزات خاصی دارد و با صیدهای معمولی متفاوت است.

نماینده مردم شازند در مجلس ادامه داد: بر اساس این گزارش، تعدادی صیاد ایرانی این تجهیزات را خریداری کردند و تعدادی دیگر دستگاه‌ها را به صورت مشارکتی استفاده می‌کنند و این امر با نظارت سازمان شیلات ایران صورت می‌گیرد. آنچه که به ما توضیح داده شد این است که صید این ماهیان با نظارت کامل سازمان شیلات و با رعایت قوانین آبزی‌پروری در حال انجام است. اگر هر طرف تخلفی انجام دهد و یک مورد به ما گزارش شود پروانه آنها تعلیق شده و دیگر مجوز صید نخواهند داشت.

ابراهیمی تصریح کرد: مجلس بر این موضوع نظارت کامل دارد و به محض اینکه از این نوع صید خبردار شدیم کارگروه دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی این افراد را احضار کرد و از آنها توضیح خواست. گزارشی که از سوی سازمان شیلات تهیه شده است نیز توسط کارشناسان و مراکز نظارتی کارگروه کنترل و دنبال خواهد شد.