1

افزایش قیمت شکر در بازار تا ۸۰۰۰ تومان/ بنکداران شکر نمی‌فروشند

نرخ فروش هر کیلوگرم شکر تنظیم بازاری در آستانه ماه محرم ۳۵۰۰ تومان و با محدودیت حداکثر ۳ کیلوگرم به فروش می رسد اما قیمت شکر بسته بندی ۹۰۰ گرمی در بازار ۷۵۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان است.

 

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم قیمت مصوب هر کیلوگرم شکر ۳۴۰۰ تومان اعلام شده است اما برای خرید این محصول به این قیمت در بازار کار خیلی آسانی پیش روی خریداران وجود ندارد.

شکری که مصرف کنندگان بتوانند در بازار به راحتی پیدا کنند شکر بسته بندی شده است. قیمت هر کیلوگرم شکر بسته بندی ۹۰۰ گرمی در تهران ۷۵۰۰ تومان تا ۸۰۰۰ هزار تومان به فروش می رس،د همچنین قیمت هر کیلوگرم شکر فله در بازار آزاد در صورتی که یافت حدود ۵۵۰۰ تومان است.

نوع دیگر شکری که در بازار وجود دارد با نرخ دولتی و به اصطلاح فروشندگان تعزیراتی است، هر کیلوگرم شکر دولتی به قیمت  ۳۵۰۰ تومان  به فروش می رسد.

این محصول در کیسه های یک کیلوگرمی ریخته شده است اما به خریداران این محصول حداکثر سه بسته معادل سه کیلوگرم فروخته می‌شود و برای خرید این محصول باید به فروشگاه های زنجیره ای مراجعه کرد.

بنکداران دیگر شکر نمی‌فروشند

بنابراین گزارش قاسمعلی حسنی دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در این ارتباط اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت شکر در بازار تعزیراتی شده است بنکداران مواد غذایی دیگر فعالیتی در این ارتباط ندارند و سود فروش این محصول برای بنکداران مناسب نیست.

وی افزود: این محصول به نرخ مصوب دولتی در فروشگاه های زنجیره ای به فروش میرسد و به صورت مستقیم در اختیار این بخش قرار می گیرد.

سرویس خبری: صنعت غذا