اهم اخبار

افزایش قیمت گوجه گلخانه‌ای به۱۱هزارتومان/خیار کیلویی ۶۵۰۰تومان شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به افزایش قیمت موز، گوجه و خیار در بازار گفت: این افزایش قیمت ها مقطعی است.

 

به گزارش اگروفودنیوز؛ اسدالله کارگر از افزایش قیمت خیار، موز و گوجه فرنگی گلخانه در بازار خبر داد و اظهارداشت: این افزایش قیمت مقطعی است و بعد از مدتی نرخ ها به حالت طبیعی خود بازمی گردد.

وی با بیان اینکه خیار حدود ۱۵ درصد و موز حدود ۱۰ درصد گران شده است، افزود: افزایش قیمت خیار در این مقطع از سال طبیعی است چرا که عرضه مناطق دور شهری کم می شود و بازار وابسته به محصولات گلخانه ای و تولیدات جنوب کشور است، ضمن اینکه قیمت هرکیلوگرم خیار در میدان مرکزی میوه و تره بار بین ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان و در سطح شهر حدود ۶۵۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی  با اشاره به افزایش نرخ موز و  اینکه تعطیلی های هفته گذشته نیز در این مساله بی تاثیر نبوده است، ادامه داد: معمولا تعطیلی هایی که چند روز پی در پی باشند، باعث ایجاد اختلال در حمل و نقل و افزایش نرخ می شوند همچنین تقاضا برای موز بعد از ماه صفر زیاد شده چرا که مجالس زیادی بعد از این ماه برگزار می شود.

کارگر افزود: تعطیلی های هفته گذشته قیمت موز را مجددا هزارتومان افزایش داد و نرخ این میوه هم اکنون بین ۱۱ تا ۱۲ هزارو ۵۰۰ تومان است.

وی همچنین با اشاره به افزایش قیمت گوجه گلخانه ای، گفت:  قیمت گوجه فرنگی گلخانه ای هم افزایش زیادی داشته و در تعطیلاتی که گذشت به ۱۱ هزارتومان رسید، قیمت گوجه بوته ای تغییری نداشته و باید یاد آور شد که این افزایش قیمت ها نیز موقتی است.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *