اهم اخبار

افزایش ۳ برابری قیمت مرکبات/ عرضه مستقیم مرکبات مازندران در جهت تنظیم بازار

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

استاندار مازندران طی نامه‌ای با اشاره به افزایش ۳ برابری قیمت مرکبات در برخی استانها، خبر از عرضه مستقیم مرکبات مازندران برای مصرف همه استانها و تنظیم بازار شب عید داد.

به گزارش ایلنا از ساری، محمد اسلامی استاندار مازندران با ارسال نامه‌ای به استانداران سراسر کشور درباره شرایط عرضه مستقیم مرکبات این استان در سراسر کشوربرای ایام پایانی سال جاری، نوشت: همانگونه که مستحضرید استان مازندران یکی از قطب‌های مهم و اساسی در تولید محصولات کشاورزی و باغی بوده و با تولید بیش از ۳/۵ میلیون تن مرکبات در سال سهم بالایی در تامین مرکبات کشور دارد.

چنانچه مستحضرید نوسانات قیمت مرکبات در سطح خرده فروشی کاملا ملموس است و در برخی از استانها قیمت نهایی در فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی گاهی تا سه برابر قیمت خرید از تولید کننده به فروش می‌رسد و عمدتا واسطه‌ها از سود حداکثری بهره‌مند می‌گردند.

لذا به منظور مدیریت این مهم، این استان آمادگی دارد عرضه مستقیم مرکبات به وسیله شرکت‌های تعاونی روستایی و سایر تشکل‌های تولیدی مرتبط با رویکرد حمایت از تولید کننده و مصرف کننده را در آن استان فراهم آورد.

خواهشمند است دستور فرمایید اطلاع رسانی لازم در این خصوص صورت پذیرفته تا در مورد هماهنگی، ضمن رعایت نکات فنی با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب محصول مرکبات مازندران مستقیما از طریق تولید کنندگان و تشکل‌های تولیدی بخش خصوصی به آن استان ارسال گردد.

بنابراین گزارش علی فاضلی  رئیس اتاق اصناف نیز با ارسال نامه ای به اتحادیه بار فروشان میوه و تره بار و فروشندگان میوه و تره بار تهران خبر از  اعلام آمادگی تشکل‌های تولید مرکبات استان مازندران نسبت به عرضه مستقیم مرکبات برای بهره بردای لازم و خرید به صورت مستقیم این محصول برای ایام پایانی سال داد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *