اهم اخبار

افزایش ۴ دلاری قیمت ذرت در بازارهای جهانی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

امروز در بازارهای جهانی قیمت انواع غلات افزایش داشت،‌ذرت و گندم به ترتیب ۴ و یک دلار افزایش قیمت داشتند.

 

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت انواع غلات افزایش قابل توجهی داشت به طوری که ذرت که بیشتر به عنوان مصرف خوراک دام و طیور استفاده می‌شود افزایش ۴ دلاری داشت.  گندم هم از این قاعده مستثنی نبود و قیمت آن یک دلار در بازارهای جهانی بالا رفت. قیمت یولاف نوع دیگری از غلات که بیشتر مصرف دامی دارد نیز بیش از ۶ دلار رشد کرد.

*کاهش قیمت دانه‌های روغنی

قیمت انواع دانه‌های روغنی امروز روند کاهشی داشت. قیمت انواع سویای خوراکی نزدیک به ۶ دلار افزایش قیمت را تجربه کرد. دانه روغنی سویا هم حدود ۱۰  سنت کاهش داشت و گیاه روغنی کانولا هم بیش از ۵ دلار کاهش قیمت را تجربه کرد.

در گروه محصولات نرم کاکائو ۵۰ دلار در هر تن افزایش قیمت داشت. قهوه هم حدود ۷۵ سنت بالا رفت اما قیمت محصولات اساسی شکر ۴ سنت کاهش قیمت داشت. در بازارهای جهانی قیمت انواع دام افت کرد. قیمت دام پرواری ۴۰ سنت و دام زنده ۳۲ سنت کاهش قیمت داشتند.

ایران در واردات خوراک مورد نیاز دام بیش از ۷۰ درصد وابسته است. هرگونه افزایش قیمت ذرت در بازار جهانی قیمت تمام شده داخل را افزایش می‌دهد و دولت باید برای جلوگیری از تاثیر آن در قیمت داخلی میزان عرضه و قیمت بازار را باید تنظیم کند.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *