اهم اخبار

اهداء اولین جایزه ملی نظام بهداشت و ایمنی کانادا به یک ایرانی

۱ دیدگاه
image_pdfimage_print

نظام بهداشت و ایمنی کانادا اولین جایزه ملی خود را به مهندس ابراهیم نوروزی داد، این جایزه از بین بیش از ۵۳۰۰ عضو رسمی و قسم خورده خود در مراسم سالیانه بهداشت و ایمنی کانادا در تورنتو به ایشان تقدیم شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز) در این مراسم که در روز دوشنبه ۲۴ ژوئین (جون) برگزار شد، از خدمات حرفه‌ای، تخصصی، اجتماعی و کاری ایشان و همچنین به پاس فعالیت‌های داوطلبانه در جهت ارتقاء و پیشبرد این نظام در طی مراسمی تقدیر بعمل آمد و جایزه ملی نظام بهداشت و ایمنی کانادابه ایشان اهدا گردید.

گفتنی است که عمده فعالیت نظام بهداشت و ایمنی کانادا در جهت محافظت و ترویج ایمنی از انسانها و محیط زیست می‌باشد.

نظام بهداشت و ایمنی کانادا در چهل سال گذشته توانسته تعداد اعضای رسمی خود را به بیش از ده برابر برساند که یکی از استانهای پیشرو در این زمینه استان کبک است که در این سالها افزایش چشمگیر اعضای رسمی خود را در این سازمان شاهد بوده.

مهندس ابراهیم نوروزی که ریاست این سازمان را در طول ۲۵ سال گذشته برعهده داشته از چهره های شاخص و پر اهمیت در نظام بهداشت و ایمنی کانادا به شمار می‌رود.

لازم به توضیح است که مراحل این نظام جهت پذیرش تقاضای اولیه و پر کردن فرمهای مربوطه می‌باشد که پس از آن بررسی توسط کمیته‌های فنی و استانی توسط دو نفر از اعضای رسمی نظام صورت می‌گیرد و پس از آن امتحانات کتبی و اعطای حق امضاء و عضویت در این نظام می‌باشد.

 

اعضای نظام بهداشت و ایمنی کانادا را چه کسانی تشکیل می‌دهند؟

اعضای این نظام می‌توانند از کلیه رشته های علوم، مهندسی، حقوق، پیراپزشکی و علوم انسانی باشند و باید دارای حداقل مدارک تحصیلی لیسانس  و گواهینامه های مختلف تخصصی پس از اتمام تحصیلات و سابقه کاری مرتبط باشند.

گفتنی است که سابقه کاری می‌بایست حداقل چهار سال بصورت تخصصی باشد که محتوای بیش از ۵۰درصد آن در بهداشت و ایمنی باشد.

این اعضا هر پنج سال می بایستی ۲۵ واحد تحصیلی را پشت سر بگذارند و یا معادل آن در امور تخصصی شاغل باشند.

دروس امتحانات کتبی و مصاحبه شامل علوم مدیریت ایمنی، مقررات حقوقی و محیط زیست و کار، جلوگیری از خطرات شیمیایی، فیزیکی و بیولوژیک و نیز روانی در محیط کار می‌باشد.

از دیگر موارد می‌توان به مبارزه با آتش سوزی و مهار کردن آن و جلوگیری از آن، بهداشت صنعتی، ارگونومیک اشاره داشت.

 

لازم به توضیح است که حضور مهندس نوروزی فرصتی شد که انجمن علوم تغذیه و صنایع غذایی ایرانیان کانادا که در شهر تورنتو مستقر است از ایشان دعوت رسمی جهت برگزاری یک کارگاه آموزشی بعمل آورد که این کارگاه در روز یکشنبه ۲۳ ژوئن (جون) در سالن North York Civic Centre با استقبال فراوانی از متخصصین این رشته برگزار گردید.

 

سرویس خبری : اخبار بین الملل

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

نظر برای این مطلب

  1. سعید شیرخدایی says:

    باسلام
    با رزومه عالی و تجربه طولانی در زمینه فعالیت در حوزه صنعت و دانشگاه واقعا میشه گفت آرزوی دست نیافتی ما ایرانی ها یعنی مچ کردن صنعت و دانشگاه را استاد انجام دادن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *