اهم اخبار

با انجام پروژه رایز، ایران موفق شد شیر خشک با استاندارد جهانی و فاقد آنتی بیوتیک تولید کند+گزارش تصویری

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

شرکت نستله ایران با همکاری دامداری های بزرگ کشور موفق شد شیر تولیدی مناسب و فاقد آنتی بیوتیک برای تولید شیرخشک کودک و مطابق استاندارد و کیفیت جهانی تولید کند

 

به گزارش اگروفودنیوز ، در مراسمی که بعنوان جشن موفقیت پروژه رایز با حضور سفیر سوئیس و استاندار قزوین ، مدیران ارشد نستله و مدیران شرکت نستله ایران در حضور خبرنگاران برگزار شد، در خصوص چگونگی پروژه رایز توضیحاتی داده شد.

بر اساس این گزارش ،ماقبل از این  شیر های خام تولیدی از دامداری های کشور برای تولید شیرخشک مناسب نبود و حاوی ۹۹ درصد آنتی بیوتیک و آفلاتوکسین بود که این شیرخشک از نظر کیفی مورد رضایت تولیدکننده و مصرف کننده نبود .

شرکت نستله ایران با انجام پروژه رایز و با همکاری دامداری بزرگ استان قزوین کلیه مراحل تولید شیرخام را از  مراتع و زمین های کشاورزی استان ، تغذیه دام ها و نحوه رسیدگی تحت نظر قرر داد و باین پروژه شیر خام تولیدی باکاهش ۹۹/۹ درصدی آنتی بیوتیک تبدیل به یکی از با کیفیت ترین شیر های خام جهان برای تولید شیر خشک نوزاد شد  نکته قابل توجه در پروژه رایز علاوه بر انتقال دانش روز به مزرعه داران ،مزایای اقتصادی برای کشاورزان و دامداران است از جمله در صرفه جویی قابل توجه آب مصرفی،مصرف بنزین در ماشین آلات کشاورزی است که این باعث می شود سرمایه بیشتری برای کار و کیفیت در دسترس کارآفرینان باشد.

جوزپه کارلا در مورد صادرات گفت: ما تمایل فراوانی به صادرات داریم ولی بازار ۸۰ میلیونی ایران هنوز جای فعالیت بسیاری دارد.

جوزپه کارلا، مدیرعامل نستله ایران در همایش ” رایز” گفت: حدود ۱۷ سال پیش نستله رسما به بازار جمهوری اسلامی ایران آمد و دو سال بعد این شرکت با احداث کارخانه سرلاک در استان قزوین تولید در کشورمان را آغاز کرد، در این سال‌ها در کنار احداث کارخانه آب‌معدنی پیورلایف، خط تولید محصولات نان کید، نسکافه و نسکوئیک نیز به فعالیت‌های این شرکت در ایران اضافه شده است.

گفتنی است شرکت نستله ایران دومین کارخانه ی خود را در دست ساخت دارد و به زودی این کارخانه نیز در استان قزوین افتتاح خواهد شد .

 

در حاشیه این مراسم مدیران ارشد نستله ایران ، جوزپه کارلا ( مدیرعامل)،دیوید اندرسون ،راینر مولر  و علیرضا سرابچی به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند .

جوزپه کارلا در خصوص سئوالی که آیا پروژه رایز در خصوص سایر محصولات غذایی که نقش ماده اولیه در محصول نهایی ایجاد می کند و کاهش آنتی بیوتیک آن ( مثلا عسل) همچین کاری را با زنبورداران دنبال می کند ؟ گفت : بله . البته پیشنهاد ما اینست که کتاب رایز بین کارآفرینان و تاثیرگذاران صنعت غذا و کشاورزی پخش شود و این کمکی است در جهت انتقال دانش و تحقیقی که طی چند سال بوجود آمده است ولی بطور کل مشابه این کار برای میوه و سبزیجات هم انجام می دهیم در ایران روی پرتقال و سیب و برنج داریم کار می کنیم برای همین به نقاط مختلف ایران رفتیم و بررسی هایی انجام می شود در شوش (جنوب ایران ) روی غلات کار می کنیم . بطور کل کیفیت محصولات کشاورزی ایران بالاست از جمله زعفران ،پسته و.. این پروژه کمک می کند که به استاندردهای بالا و جهانی برسیم

 

در حاشیه این مراسم از کتاب “پایداری مزارع شیری” توسط مجموعه نستله ایران رونمایی‌ شد

کتاب پایداری مزارع شیری جمهوری اسلامی ایران در همایش «نستله در جامعه؛ منبع یابی مسئولانه، ایجاد ارزش مشترک» و با حضور سفیر سویس، استاندار، نمایندگان قزوین و مدیران ارشد نستله ایران و خاورمیانه رونمایی شد.

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *