1

بازتاب گسترده رسانه ها از حضور ریاست جمهور در افتتاح پالایشگاه غلات زر به همراه تصاویر

رییس جمهوری امروز در سفر به استان البرز از گروه صنعتی زرماکارون بازدید بعمل آورد و در مراسم آغاز به کار پالایشگاه غلات زر حضور بهم رساند

 

به گزارش اگروفودنیوز حضور دکتر حسن روحانی در مراسم افتتاحیه پلایشگاه غلات زر بازتاب گسترده ای در رسانه های مختلف کشور داست که در اینجا به بخشی از  آنها اشاره می کنیم :

 

خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) :

افتتاح بزرگترین مجتمع فرآوری غلات کشور با حضور رئیس جمهوری در البرز

کرج – ایرنا – بزرگترین مجتمع و پالایشگاه فرآوری غلات کشور و خاورمیانه همزمان با دوازدهم بهمن آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، صبح سه شنبه با حضور رئیس جمهوری در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا،‌ حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی برای افتتاح چندین پروژه مهم صنعتی و تولیدی، وارد استان البرز شد.
در جریان سفر رئیس جمهوری به استان البرز که محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز وی را همراهی می کند، قرار است ۱۱ پروژه مهم صنعتی و تولیدی استان البرز به بهره برداری برسد.
رئیس جمهوری ۳ پروژه بزرگ صنعتی شامل افتتاح خط تولید فروکتوز، گلوگز و گلوتن ذرت و فاز توسعه ذخیره سازی و نگهداری غلات در سیلو در شهرستان ساوجبلاغ را با حضور مستقیم به بهره برداری می رساند.
رئیس جمهوری همچنین کلنگ احداث یک پروژه جدید در شرکت زرنام را به زمین زد.
این مجتمع با ظرفیت ۴۰۰هزارتن شامل ۱۵ هزارتن گلوتن ذرت و ۷۰هزار تن گلوکز وشربت و ۳۱۵هزارتن فروکتوز و شربت است. ۲۱۰ هزار تن ذخیره سازی و نگهداری غلات در سیلو نیز در زمینی به مساحت ۴۰۰۰مترمربع در زیر بنای ۲۱ هزار و ۵۲۷ متر مربع به بهره برداری رسید.
تولید ۶ هزارتن انواع بیسکویت، کلوچه و شیرینی های غیر آردی و شکلات نیز از دیگر تولیدات این مجتمع است.
بر اساس این گزارش، برای آماده سازی این پروژه ها ۲۵ هزار و ۵۱۴ میلیارد ریال اعتبار از سوی بخش خصوصی هزینه شده است.
چند پروژه صنعتی و تولیدی دیگر نیز قرار است همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان البرز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون او، از طریق ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهوری به بهره برداری برسد.
۸ طرح توسعه ای و ایجادی دیگر نیز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون وزیر در دستور کار قرار دارد که در مجموع این طرح ها برای استان البرز ۴ هزار و ۵۲۹ شغل ایجاد می کند.
در این سفر با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت از دو طرح نوین لوازم خانگی و تابلو های برق نیز رونمایی می شود.
محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی نیز رئیس جمهوری را در این سفر همراهی می کنند و قرار است ۳ پروژه صنعتی و تولیدی البرز با حضور مستقیم رئیس جمهوری و ۵ پروژه نیز با دستور وی از طریق ویدئو کنفرانس در ساوجبلاغ، کرج، نظرآباد و اشتهارد به بهره برداری برسد.
رئیس جمهوری در جریان افتتاح بزرگترین پالایشگاه غلات کشور از بخش های مختلف تولید محصولات این مجتمع دیدن و از نزدیک در جریان تولید محصولات پالایشگاه غلات زر قرار گرفت.
طرح احداث پالایشگاهی با ورودی غلات، سال ۸۹ در دستور کار گروه صنعتی و پژوهشی زر قرار گرفت. آذرماه ۹۴ فاز اول نخستین پالایشگاه غلات کشور با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.
پالایشگاه غلات زر با اتکا به مزیت تأمین، تولید و توزیع در اختیار کشورمان به گونه‏ای تعریف شده است که در حال حاضر می‏تواند با فرآوری روزانه هزاران تن غلات، خوراک اولیه ده‏ها واحد صنعتی زیردستی کنونی و آتی خود را پالایش و فراهم آورد.
پالایشگاه غلات زر مصداقی از اقدام عملی در راستای اقتصاد مقاومتی است که به همت متخصصان ایرانی و دانش بومی احداث شده و صنعت کشور را با جهش بلندی روبرو می کند.
این پالایشگاه با ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برای ۳۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و ۴ برابر آن اشتغالزایی غیرمستقیم خواهد داشت.

 

خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا): 

 

رییس‌ جمهوری پس از آغاز بهره برداری از پالایشگاه غلات زر:

دولت در سال اقتصاد مقاومتی با همه توان وارد عمل شده است

روحانی

رییس جمهوری پس از افتتاح پالایشگاه غلات زر و بازدید از بخش‌های مختلف این مجتمع، با تبریک دوازدهم بهمن سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به کشور، به همه ملت ایران، گفت: مردم در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، به ندای رهبر معظم انقلاب پاسخ مثبت داده و دولت با همه توان وارد عمل شده است.

به گزارش ایسنا،  حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در دهه فجر امسال صدها و هزارها طرح در سراسر کشور افتتاح شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

روحانی افتتاح پالایشگاه غلات زر را حائز اهمیت برشمرد و گفت: این پالایشگاه تأسیساتی دانش بنیان و جزو اولین‌ها است که در آن ذرت تبدیل به قند مایع می‌شود که محصول آن در داخل و خارج مصرف‌کننده داشته و امروز کشورهای زیادی متقاضی خرید این محصول هستند.

رییس‌ جمهوری اظهار داشت: ارزش محصول این پالایشگاه به اندازه قند و شکر با قیمتی پایین‌تر و حدود ۴۰ درصد ارزان‌تر است و به همین دلیل بهره‌برداری از این پالایشگاه اقدامی اقتصادی، تولیدی و دانش‌بنیان است که در مجموع ۶ هزار و ۵۰۰ اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

روحانی تأکید کرد: تأسیسات و بنیان‌های دانش بنیان که می‌تواند برای جوانان تحصیلکرده اشتغال ایجاد کند، برای دولت بسیار حائز اهمیت است.

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه پالایشگاه غلات زر توسط بخش خصوصی و با استفاده از تسهیلات به بهره‌برداری رسیده است، گفت: اگر به بخش خصوصی میدان داده شود، شاهد یک حرکت خوب در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور خواهیم بود.

 

خبرگزاری مهر :

 

در نخستین روز از سی و هشتمین فجر انقلاب اسلامی؛

بزرگترین پالایشگاه غلات خاورمیانه با حضور روحانی افتتاح شد

حسن روحانی رئیس جمهوری

«پالایشگاه غلات زر» به عنوان بزرگترین پالایشگاه غلات خاورمیانه و اولین پالایشگاه غلات ایران با حضور رییس جمهور در استان البرز به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، «پالایشگاه غلات زر» به عنوان بزرگترین پالایشگاه غلات خاورمیانه و اولین پالایشگاه غلات ایران و نیز سیلوهای ذخیره سازی غلات، تصفیه خانه صنعتی و پایانه ریلی این مجتمع صبح سه شنبه با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور در استان البرز به بهره برداری رسید.

رییس جمهور در بازدید از بخش های مختلف این مجموعه صنعتی و غذایی با توضیح مدیران و متخصصان در جریان روند اقدامات و فعالیت های پالایشگاه غلات زر قرار گرفت.

همچنین همزمان با حضور رییس جمهور در مجتمع فرآوری عمیق غلات، کلنگ آغاز عملیات اجرایی طرح زرکام ( تولید بیسکوئیت، کلوچه، شیرینی های غیر آردی و شکلات) بر زمین زده شد.

این پالایشگاه با اتکاء به مزیت تأمین، تولید و توزیع در اختیار کشورمان به گونه‏ای تعریف شده است که در حال حاضر می‏تواند با فرآوری روزانه هزاران تن غلات، خوراک اولیه ده‏ها واحد صنعتی زیردستی کنونی و آتی خود و نیز صدها واحد صنعت غذایی و دارویی کشور را پالایش و فراهم آورد.

نقش آفرینی به عنوان بندر خشک، استقرار در تقاطع ترانزیتی درون کشوری و دسترسی به شبکه ریلی سراسری از مهمترین ویژگی‌های این پالایشگاه می‌باشد که با کاهش هزینه‌های حمل و نقل، قدرت رقابتی ایران را در بازارهای بین‌المللی افزایش خواهد داد.

پالایشگاه غلات زر با وجود مخازن (سیلوهای) نگهداری غلات تعبیه شده در محل کارخانه (به ظرفیت یک میلیون تن) و مخازن (سیلوهای) اختصاصی بنادر امیرآباد، نوشهر و انزلی در شمال و بندر امام خمینی (ره) در جنوب کشور به صنایع مصرف کننده در بحث پیوستگی تأمین مواد اولیه اطمینان خاطر می بخشد.

محصولات زرفروکتوز با تأکید بر سه مزیت کیفیت، سلامت و صرفه اقتصادی وارد بازار شده وارتقای سلامت مصرف کننده و افزایش کیفیت محصولات تولیدکنندگان را هدف قرارداده است.

نخستین خروجی این کارخانجات،  شیرین کننده‌های طبیعی حاصل از ذرت همچون انواع شربت ذرت غنی از فروکتوز ، انواع شربت گلوکز و انواع نشاسته است.

هزینه نگهداری و انبار پایین و عدم اتلاف محصول طی دوره نگهداری، اقتصادی و مقرون به صرفه بودن درمقایسه با شکر و مشتقات ساکارز، استفاده موثر از زمان، نیروی کار وانرژی به ‏دلیل حذف مراحل تصفیه وپخت شکر، داشتن خلوص بسیار بالا درمقایسه با سایر قندها، عدم آلودگی میکروبی و توزیع استریل (اسپتیک)آن و عدم انجام واکنش‏ اینورسیون و پایداری بیشتر محصول طی انبارداری از مزایای عمومی و اقتصادی تولیدات “زرفرکتوز” است.

خبرگزار ایلنا :

 

روحانی مطرح کرد:

ایجاد ۶ هزار و ۵۰۰ اشتغال پایدار با بهره‌برداری از پالایشگاه غلات زر

ایجاد ۶ هزار و ۵۰۰ اشتغال پایدار با بهره‌برداری از پالایشگاه غلات زر

رییس جمهور پس از افتتاح پالایشگاه غلات زر و بازدید از بخش‌های مختلف این مجتمع، با تبریک دوازدهم بهمن سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به کشور، به همه ملت ایران، گفت: مردم در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، به ندای رهبر معظم انقلاب پاسخ مثبت داده و دولت با همه توان وارد عمل شده است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در دهه فجر امسال صدها و هزارها طرح در سراسر کشور افتتاح شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

روحانی افتتاح پالایشگاه غلات زر را حائز اهمیت برشمرد و گفت: این پالایشگاه تأسیساتی دانش بنیان و جزو اولین‌ها است که در آن ذرت تبدیل به قند مایع می‌شود که محصول آن در داخل و خارج مصرف‌کننده داشته و امروز کشورهای زیادی متقاضی خرید این محصول هستند.

رییس‌ جمهور اظهار داشت: ارزش محصول این پالایشگاه به اندازه قند و شکر با قیمتی پایین‌تر و حدود ۴۰ درصد ارزان‌تر است و به همین دلیل بهره‌برداری از این پالایشگاه اقدامی اقتصادی، تولیدی و دانش‌بنیان است که در مجموع ۶ هزار و ۵۰۰ اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

روحانی تأکید کرد: تأسیسات و بنیان‌های دانش بنیان که می‌تواند برای جوانان تحصیلکرده اشتغال ایجاد کند، برای دولت بسیار حائز اهمیت است.

رییس‌ جمهور با اشاره به اینکه پالایشگاه غلات زر توسط بخش خصوصی و با استفاده از تسهیلات به بهره‌برداری رسیده است، گفت: اگر به بخش خصوصی میدان داده شود، شاهد یک حرکت خوب در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور خواهیم بود.

 

نسیم آنلاین:

در نخستین روز از سی و هشتمین فجر انقلاب اسلامی

بهره‌برداری از بزرگترین پالایشگاه غلات خاورمیانه با حضور روحانی آغاز شد

روحانی

“پالایشگاه غلات زر” به عنوان بزرگترین پالایشگاه غلات خاورمیانه و اولین پالایشگاه غلات ایران و نیز سیلوهای ذخیره‌سازی غلات، تصفیه‌خانه صنعتی و پایانه ریلی این مجتمع با حضور رئیس‌جمهور در استان البرز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش «نسیم آنلاین»، “پالایشگاه غلات زر” به عنوان بزرگترین پالایشگاه غلات خاورمیانه و اولین پالایشگاه غلات ایران و نیز سیلوهای ذخیره‌سازی غلات، تصفیه‌خانه صنعتی و پایانه ریلی این مجتمع صبح امروز سه‌شنبه با حضور حسن روحانی در استان البرز به بهره‌برداری رسید.

رییس جمهوری در بازدید از بخش های مختلف این مجموعه صنعتی و غذایی با توضیح مدیران و متخصصان در جریان روند اقدامات و فعالیت های پالایشگاه غلات زر قرار گرفت.

همچنین همزمان با حضور رییس جمهوری در مجتمع فرآوری عمیق غلات، کلنگ آغاز عملیات اجرایی طرح زرکام ( تولید بیسکوئیت، کلوچه، شیرینی های غیر آردی و شکلات) بر زمین زده شد.

این پالایشگاه با اتکاء به مزیت تأمین، تولید و توزیع در اختیار کشورمان به گونه‏ای تعریف شده است که در حال حاضر می‏تواند با فرآوری روزانه هزاران تن غلات، خوراک اولیه ده‏ها واحد صنعتی زیردستی کنونی و آتی خود و نیز صدها واحد صنعت غذایی و دارویی کشور را پالایش و فراهم آورد.

نقش آفرینی به عنوان بندر خشک، استقرار در تقاطع ترانزیتی درون کشوری و دسترسی به شبکه ریلی سراسری از مهمترین ویژگی‌های این پالایشگاه می‌باشد که با کاهش هزینه‌های حمل و نقل، قدرت رقابتی ایران را در بازارهای بین‌المللی افزایش خواهد داد.

پالایشگاه غلات زر با وجود مخازن (سیلوهای) نگهداری غلات تعبیه شده در محل کارخانه (به ظرفیت یک میلیون تن) و مخازن (سیلوهای) اختصاصی بنادر امیرآباد، نوشهر و انزلی در شمال و بندر امام خمینی (ره) در جنوب کشور به صنایع مصرف کننده در بحث پیوستگی تأمین مواد اولیه اطمینان خاطر می بخشد.

محصولات زرفروکتوز با تأکید بر سه مزیت کیفیت، سلامت و صرفه اقتصادی وارد بازار شده وارتقای سلامت مصرف کننده و افزایش کیفیت محصولات تولیدکنندگان را هدف قرارداده است.

نخستین خروجی این کارخانجات،  شیرین کننده‌های طبیعی حاصل از ذرت همچون انواع شربت ذرت غنی از فروکتوز ، انواع شربت گلوکز و انواع نشاسته است.

هزینه نگهداری و انبار پایین و عدم اتلاف محصول طی دوره نگهداری، اقتصادی و مقرون به صرفه بودن درمقایسه با شکر و مشتقات ساکارز، استفاده موثر از زمان، نیروی کار وانرژی به ‏دلیل حذف مراحل تصفیه وپخت شکر، داشتن خلوص بسیار بالا درمقایسه با سایر قندها، عدم آلودگی میکروبی و توزیع استریل (اسپتیک)آن و عدم انجام واکنش‏ اینورسیون و پایداری بیشتر محصول طی انبارداری از مزایای عمومی و اقتصادی تولیدات “زرفرکتوز” است.

 

مشرق نیوز ( گزارش تصویری ) :

 

 

بزرگترین مجتمع و پالایشگاه فرآوری غلات کشور و خاورمیانه همزمان با دوازدهم بهمن آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، صبح سه شنبه با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز به بهره برداری رسید.

 

خبرگزاری فارس :

 

توسعه اقتصادی کشور نیازمند حمایت از تولید است

خبرگزاری فارس: توسعه اقتصادی کشور نیازمند حمایت از تولید است

رئیس جمهور گفت: توسعه اقتصادی کشور نیازمند حمایت از تولید است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رییس جمهور پس از افتتاح پالایشگاه غلات زر و بازدید از بخش‌های مختلف این مجتمع در جمع خبرنگاران با تبریک دوازدهم بهمن سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به کشور، گفت: مردم در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، به ندای رهبر معظم انقلاب پاسخ مثبت داده و دولت با همه توان وارد عمل شده است.

روحانی اظهار داشت: در دهه فجر امسال صدها و هزارها طرح در سراسر کشور افتتاح شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افتتاح پالایشگاه غلات زر را حائز اهمیت برشمرد و گفت: این پالایشگاه تأسیساتی دانش بنیان و جزو اولین‌ها است که در آن ذرت تبدیل به قند مایع می‌شود که محصول آن در داخل و خارج مصرف‌کننده داشته و امروز کشورهای زیادی متقاضی خرید این محصول هستند.

رییس‌ جمهور اظهار داشت: ارزش محصول این پالایشگاه به اندازه قند و شکر با قیمتی پایین‌تر و حدود ۴۰ درصد ارزان‌تر است و به همین دلیل بهره‌برداری از این پالایشگاه اقدامی اقتصادی، تولیدی و دانش‌بنیان است که در مجموع ۶ هزار و ۵۰۰ اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

روحانی تأکید کرد: تأسیسات و بنیان‌های دانش بنیان که می‌تواند برای جوانان تحصیلکرده اشتغال ایجاد کند، برای دولت بسیار حائز اهمیت است.

رییس‌ جمهور با اشاره به اینکه پالایشگاه غلات زر توسط بخش خصوصی و با استفاده از تسهیلات به بهره‌برداری رسیده است، گفت: اگر به بخش خصوصی میدان داده شود، شاهد یک حرکت خوب در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور خواهیم بود.

گفتنی است تقریبا همه رسانه های جمعی شامل خبرگزاری ها ، روزنامه ها و.. این رویداد مهم صنعت غذای کشور را تحت پوشش قرار داده اند.

 

این خبر در حال به روز رسانی است ….