اهم اخبار

با تلاش محققان کشور صورت گرفت؛ تولید ﻣﻴﻜﺮوﮔﺮﻳﻦ‌ها با ارزش غذایی ۴ تا ۴۰ برابر سبزیجات معمولی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

محققان یکی از شرکت‌های فناور مستقر در مرکز رشد تحقیقات کشاورزی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی موفق به ﺗﻮﻟﻴﺪ سبزیجاتی با ارزش غذایی بالا به نام ﻣﻴﻜﺮوﮔﺮﻳﻦ شدند که این سبزیجات در ﻣﺤﻴﻂﻫﺎی ﻛﻨﺘﺮل ﺷﺪه داﺧﻠﻲ به‌صورت ﻃﺒﻘﺎﺗﻲ و ﻫﻴﺪروﭘﻮﻧﻴﻚ ﺗﺤﺖ ﺗﺎﺑﺶ ﻧﻮر ﻣﺨﺼﻮص پرورش می‌یابند.

 

 

به گزارش ایسنا، میکروگرین‌ها فرمی ظریف از گیاهان خوراکی جوان هستند که از بذر انواع سبزیجات تهیه می‌شوند و با وجود چنین اندازه کوچکی از طعم‌های قوی برخوردارند؛ زیرا گیاهان حداکثر طعم و مزه خویش را در اولین مراحل رشد یعنی دوره میکروگرینی بروز می‌دهند.

مطابق مطالعات انجام شده مواد مغذی موجود در میکروگرین‌ها ۴ تا ۴۰ برابر سبزیجات معمولی است و ۲۸ گرم از میکروگرین‌ها معادل ۵۰۰ گرم سبزیجات معمولی مواد مغذی دارند؛ این گیاهان با آب تصفیه شده توسط فیلترهای مخصوص آبیاری می‌شوند و با کودهای ارگانیک تغذیه می‌شوند. در پرورش آنها از سموم و آفت‌کش‌ها استفاده نمی‌شود؛ بنابراین دارای کیفیت بالابوده و کاملاً ارگانیک هستند.

محصولات تولیدی این شرکت فناور شامل بیش از ۲۰ نوع گیاه مختلف با مصارف خوراکی و دارویی است.

قابلیت پرورش گیاهان مختلف در تمام فصول سال، کاهش دو برابری هزینه‌های انرژی مصرفی برای تولید واحد محصول، عدم تخریب محیط زیست، کاهش چشمگیر مصرف آب، قابلیت نگهداری و حمل و نقل آسان از دیگر مزایای میکروگرین‌ها است.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *