اهم اخبار

با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ بزرگترین دامداری شیری غرب کشور گشایش یافت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
مجتمع کشت، صنعت و دامپروری صبا پگاه لرستان به عنوان بزرگترین دامپروری شیری غرب کشور  باحضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درشهرستان الیگودرز استان لرستان افتتاح و رسما آغاز به کار کرد.
به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز):  مجتمع کشت، صنعت و دامپروری صبا پگاه لرستان در زمینی به وسعت ۴۱ هکتار با ظرفیت دو هزار رأس دام مولد و  پنج هزار  راس کل گله و با هدف تولید شیرسالانه۲۵ هزارتن  در سال و تولید ۳۵۰ تن گوشت قرمز در سال احداث شده است.
با بهره برداری از این واحد کشت و صنعت برای  ۱۰۵ نفر به طور مستقیم  و  بیش از۷۰۰ نفر غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.
هزینه‌های سرمایه‌گذاری برای این پروژه ۴۲۰ میلیارد ریال و کل علوفه مورد نیاز نیز ۸۰ هزار تن در سال است. عملیات ساخت  پروژه که  از زیر مجموعه های شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)  است،  سال ١٣٩۵به طور جدی آغاز شده بود.
قدردانی از حمایتهای صندوق بازنشستگی
دکتر سید ابراهیم حسینی مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) در حاشیه مراسم افتتاح این مجتمع در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایتها و پشتیبانی صندوق بازنشستگی کشور در اجرای این پروژه گفت: سرمایه گذاری گذاری آتیه صبا ۵۱ درصد، شرکت صنایع شیر ایرن ۴۸ درصد و شرکت کشت و صنعت و دامپروری پگاه همدان یک درصد سهام مجتمع کشت، صنعت و دامپروری صبا پگاه لرستان را در اختیار دارند و جا دارد از حمایتها و همراهی مدیریت صندوق بازنشستگی کشور در بهبود و تسریع اجرای این پروژه قدردانی کرد.
وی گفت: این طرح در راستای سیاستهای شرکت مبنی تامین حداقل ۳۰ درصد از شیرخام مور نیاز مجموعه پگاه  از طریق دامپروری های متعلق به گروه صنایع شیر ایران و به منظور افزایش کیفیت شیر و ارائه محصول با کیفیت تر می باشد.
حسینی خاطرنشان کرد: شهرستان الیگودرز یکی از قطبهای دامپروری کشور در طرح آمایش سرزمینی است و امیدواریم با اتمام مطالعات انجام شده بتوانیم پروژه دامپروری ۵۰۰۰راسی را اجرایی کنیم تا مشکل کمبود شیرخام در مجموعه پگاه  تا حد زیادی برطرف شود.
وی پگاه لرستان را یکی از شرکتهای  رو به رشد در کشور دانست و گفت: سه طرح راه اندازی تولید کره حیوانی، مدرن کردن و اتوماسیون خطوط وتولید آب بسته بندی و نوشیدنی های گازدار از طرح های اولویت دار پگاه لرستان در سال آینده است.
مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) افزایش صادرت را یکی از سیاستهای کلان شرکت صنایع شیر ایران اعلام و تصریح کرد: در سال ۹۷ حدود ۹۰ میلیون دلار انواع محصولات توسط صنایع شیرایران صادر شده که در نظر است این رقم در سال آینده به ۳۰۰ میلیون دلار افزایش یابد.
آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *