اهم اخبار

براساس تفاهم نامه سازمان غذا و دارو و فروشگاههای زنجیره ای رفاه صورت گرفت؛ ایجاد فضای اختصاصی برای عرضه محصولات غذایی سلامت محور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

براساس انعقاد تفاهم نامه بین سازمان غذا و دارو و فروشگاه های زنجیره ای رفاه، فضای اختصاصی عرضه محصولات غذایی سلامت محور در این فروشگاه ایجاد می شود.

به گزارش اگروفودنیوز به نقل از ایفدانا، به منظور بهره گیری از ظرفیت‌های برون سازمانی در اجرای وظایف و ماموریت‌های دستگاه‌ها، تفاهم نامه ای بین اداره‌کل فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی و فروشگاههای زنجیره ای رفاه منعقد شد.

مدیر عامل فروشگاههای زنجیره ای رفاه  ضمن استقبال از اهداف و برنامه های تفاهم نامه اعلام کردند: می توانیم با نگاه به استانداردهای مواد غذایی در سطح جهانی، سطح کیفی ویژه مصرفکنندگان ایرانی را تعریف کنیم که بر اساس آن تولیدکنندگان نیز بتوانند محصولات خود را با استانداردهای ارتقایافتهتر وارد بازار کنند و این محصولات به واسطه بنگاه های اقتصادی معتبر و سازمانهای تخصصمحور بهدست مصرفکنندگان ایرانی برسد.

وی با اشاره به فعالیت‌های اخیر شرکت فروشگاههای زنجیرهای رفاه در حوزه مسئولیتهای اجتماعی یادآورشد: ایجاد فضای اختصاصی برای عرضه محصولات غذایی سلامت محور و با تاکید بر داشتن سطوح استاندارد کشورهای توسعهیافته از برنامههای کوتاه مدت خواهد بود که امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری عملیاتی شود.

محمدی اظهار امیدواری کرد که اقداماتی مثل امضای تفاهمنامه بین فروشگاههای رفاه و سازمان غذا و دارو بتواند شتاب افزایش کیفیت در محصولات ایرانی را افزایش دهد.

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو نیز با اشاره به اینکه با این اقدام قدمهای بزرگی در عرضه محصولات با کیفیت برداشته خواهد شد، گفت: در همین حال رفاه می‌تواند به عرصه محصولات سلامتمحور نیز ورود کند تا در راستای کاهش بیماری های غیرواگیردار از جمله دیابت، فشار خون و کنترل چربی نقش موثری داشته باشد .

وحید مفید افزود: با تعیین جایگاه ویژه برای عرضه محصولات سلامت محور که به طور ویژه در کارخانه ها تولید شود قطعا مشتریانی که در این گروهها به دنبال محصولات با ویژگی قند ،چربی و نمک پایینتر هستند ،مشتری ثابت شما خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سالمندان، بیماران و افراد خاص به دنبال مواد غذایی سلامتمحور هستند و تعیین جایگاه ویژه دسترسی افراد را به این گروه غذایی آسان تر میکند. این در حالی است که با اطلاع رسانی در خصوص عرضه این محصولات تولیدکنندگان بیشتری هم اقدام به تولید محصولات سلامتمحور خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در خصوص اطلاع رسانی برای عرضه محصولات سلامتمحور همکاری لازم را با رفاه انجام خواهیم داد، تاکید کرد : بدون شک با این اقدام رفاه خدمت بزرگی به مردم برای اصلاح الگوی مصرف و عرضه محصولات سلامت محور انجام خواهد داد.

لازم به ذکر است؛ همکاری در حوزه سلامت فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی با رویکرد بهره‌گیری از آخرین دست‌آوردهای علمی بین المللی  در زمینه‌ برنامه های آموزشی ، تحقیقاتی و اطلاع رسانی در حوزه سلامت  از موضوعات این تفاهم نامه بوده است./

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *