اهم اخبار

برپایی اولین پاویون ملی محصولات دانش‌بنیان صادراتی در بزرگترین نمایشگاه کشاورزی هند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از برگزاری پاویون ملی محصولات دانش‌بنیان صادراتی ایران در بزرگترین نمایشگاه حوزه کشاورزی در کشور هند خبر داد.

 

 

سیاوش ملکی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برپایی اولین پاویون ملی محصولات دانش‌بنیان صادراتی ایران، گفت: این پاویون در نمایشگاه صنایع کشاورزی و زراعت هندوستان – بنگلور که از ۳۰ آگوست تا اول سپتامبر (۸ تا ۱۰ شهریور) ۲۰۱۹ برگزار می‌شود، برپا خواهد شد.

وی نمایشگاه کشاورزی بنگلور را یکی از مهمترین نمایشگاه‌های تخصصی صنعت کشاورزی در هندوستان دانست و ادامه داد: تمامی بخش‌های حوزه کشاورزی اعم از فناوران، صاحبان شرکت‌های کشاورزی، توسعه‌دهندگان محصولات و بذرهای هیبریدی و همچنین تجار این حوزه را در بر می‌گیرد.

ملکی‌فر یادآور شد: همزمان با برگزاری این نمایشگاه، نمایشگاه‌های موازی شامل نمایشگاه بذرهای هند (GrainTech India 2019)، نمایشگاه فناوری‌های لبنیاتی و فرآورده‌های دامی (DairyTech India 2019) و نمایشگاه صنایع کود هند (India Crop Care & Fertilizer show) نیز برگزار می‌شود که می‌تواند فرصت مناسبی برای جذب بازدیدکنندگان این حوزه باشد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، صنایع و مهندسی تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی، نرم افزارها و اپلیکیشن‌های موبایل و اینترنت اشیا در حوزه کشاورزی، توسعه، تولید و تعمیرات ابزارهای مهندسی کشاورزی، تولیدکنندگان بذرهای گیاهی، مواد شیمیایی، دفع آفات و سموم شیمیایی، فناوری‌ها و روش‌های مدیریت آبیاری و تصفیه، مدیریت زمین‌های زراعی، ابزارها و اپلیکیشن‌های مدیریت زراعت، بسته‌بندی و فناوری‌های بسته‌بندی کشاورزی، کودها و مواد زیستی و یخچال‌ها و ابزارهای حفظ و نگهداری محصولات کشاورزی را از جمله بخش‌های این نمایشگاه حوزه کشاورزی نام برد.

وی با اشاره به جزئیات برنامه‌های پاویون ایران در این نمایشگاه، خاطر نشان کرد: برای پاویون ایران فضایی در حدود ۱۰۰ مترمربع و برای هر شرکت حدود ۱۰ مترمربع در نظر گرفته شده است، ضمن آنکه بنا است حداقل ۱۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در حوزه‌های مرتبط، محصولات و فناوری‌های خود را در این نمایشگاه ارائه دهند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن دعوت از همه شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند صادراتی در این نمایشگاه، اظهار کرد: شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور یابند، از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به میزان ۷۰ درصد از هزینه‌های اجاره غرفه و غرفه‌سازی، تا سقف ۴۰ میلیون تومان حمایت خواهند شد.

وی کشور هندوستان را یکی از کشورهای مطرح منطقه در صنعت کشاورزی توصیف کرد و ادامه داد: ۱۴ درصد تولید ناخالص داخلی هند را تولیدات بخش کشاورزی تشکیل می‌دهد و با توجه به این موقعیت، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در این نمایشگاه، می‌تواند در گسترش ارتباطات در بازار هندوستان و کشورهای منطقه، تأثیری شایان توجهی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه صنایع کشاورزی، غذا و بسته‌بندی برای حضور در این نمایشگاه می‌توانند برای ثبت‌نام حضور در پاویون ایران در “نمایشگاه صنایع کشاورزی بنگلور” به پورتال توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی به آدرس http://cbd.nsfund.ir/exhibition/ مراجعه کنند.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *