اهم اخبار

بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر: تولیدکنندگان چراغ صنعت کشور را روشن نگه می‌دارند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سازمان صنعت، معدن وتجارت استان البرز طی مراسمی از صادرکنندگان نمونه این استان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار البرز، مقامات و صنعتگران صاحب نام کشور، تقدیر به عمل آورد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز؛ رضا رحمانی در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان البرز با بیان اینکه در دهه فجر امسال در حوزه صنعت و پروژه‌‌‌های بزرگ صنعتی، ۲۰۹ طرح در کشور افتتاح می‌‌شود، گفت: برای این پروژه‌‌‌ها ۳۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌‌‌‌‌گذاری شده است و ۲۵ هزار نفر نیز به طور مستقیم صاحب شغل می‌‌‌شوند و اینها را بخش خصوصی انجام داده و دولت هم با استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی و تسهیلات کمک کرده است.

وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با تحریم‌‌‌ها باید از ظرفیت مردم استفاده کرد، اظهار داشت: در شرایط جدید دو کار را باید انجام دهیم که یکی استفاده از ظرفیت مردم است و دیگری اتخاذ تصمیماتی که از جنس تسهیل امور است؛ چراکه ما هر چقدر کارها را تفویض کنیم و بروکراسی را کم کنیم، راحت‌‌تر می‌‌‌توانیم بر مشکلات ناشی از تحریم‌‌‌ها فائق شویم. هر چند اگر تحریم‌‌‌ها هم نبود باید این کارها انجام می‌‌شد.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه تفویض اختیارات و تسهیل امور در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری است، تصریح کرد: حفظ تولید به تعبیر رهبر انقلاب جهاد است، شاه‌‌‌بیت کار ما در دولت و وزارتخانه نیز همین است و الان هر کس که خود را انقلابی می‌‌‌داند، به مردم، شهدا و… اعتقاد دارد، بداند که باید تولید را حفظ کنیم و در هر جایگاهی هستیم باید ببینیم برای تولید چه کاری می‌‌‌توانیم انجام دهیم و همان کار را انجام دهیم.

رحمانی با تاکید بر اینکه سال آینده پیشران اقتصاد کشور، صادرات است، خاطرنشان کرد: ما در ۱۰ ماهه امسال ۲.۲ درصد رشد صادرات داشتیم که این رقم برای ماه‌‌‌های گذشته بیشتر بود و برای سال آینده با لحاظ کردن شرایط جدید باید تصمیمات درست اتخاذ کنیم. از این‌‌‌رو از صادرکنندگان با سابقه همچون سلطانی می‌‌‌خواهیم که در این زمینه برنامه‌‌ریزی کنند.

مرتضی سلطانی نیز به عنوان چهره ماندگار صنعت ایران و دارنده اولین مدال افتخار صادرات در صنعت با توجه به فرارسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران از اجرای طرح توسعه بزرگترین مگاپروژه کانفکشنری خاورمیانه خبر داد و ابراز داشت: این خبر را اینجا اعلام می‌‌‌کنم که دلگرم شوید. من به شما قول می‌‌‌‌دهم قبل از افق سند چشم‌‌انداز در ۱۴۰۴ در عرصه صنایع تبدیلی منطقه رتبه اول را کسب خواهیم کرد.

وی با اشاره به تحمیل تحریم‌‌های غرب به ایران و اهمیت ادامه فعالیت صنعتگران در این مقطع تاریخی بیان کرد: آمریکایی‌‌ها بدون هیچ استدلالی مردم و به خصوص تولیدکننده‌‌ها را ناجوانمردانه تحریم کرده‌‌‌اند. بنابراین فعالیت چنین مردان و زنانی در این مقطع، در زمینه تولید بسیار ارزشمند است.

بنیانگذار گروه زر در بخشی از صحبت‌‌های خود در راستای ارج نهادن به شهدا و حفظ آرمان‌‌های آنها، فرزند سه ساله شهید حججی را تکریم و مخاطب قرار داد و یادآور شد: اگر داعش ملعون پدرت را سر برید و تو فیلم سربریدن پدرت را دیدی، اصلاً نگران نباش ۲۰ سال آینده که ۲۳ ساله شدی، ما برای تو اشتغال پایدار ایجاد خواهیم کرد. ما در سخت‌‌ترین شرایط تولید را حفظ و توسعه ایجاد می‌‌کنیم.

سلطانی طی یک پیام به خانواده‌‌‌های شهدای مدافع حرم و ایثارگران عنوان کرد: ما پرچم شهدا را برافراشته خواهیم داشت. اگر آنها برای کشور جان خود را قربانی کرده‌‌اند، ما اینجا دست بسته نمی‌‌نشینیم که بیگانگان هر کار غیرمنطقی و ظالمانه‌‌ای بر سر ما آورند. مطمئن باشید ما هم قدرتمندانه پرچم شهدا برافراشته حفظ خواهیم کرد.

وی عملکرد تولیدکنندگان را در مقطع کنونی، ارزشمند دانست و گفت: زمان زیادی طول کشید تا مردم بفهمند کسانی که سرمایه خود را در بانک سپرده می‌‌‌کند و حتی یک کارگر را هم بیمه نمی‌‌کند و معادلات اقتصادی را برهم می‌‌زند، عمل ناصحیحی را انجام داده است.

رئیس هیات مدیره گروه صنعتی و پژوهشی زر ادامه داد: همه سرمایه تولیدکننده دانش فنی، تکنولوژی، نیروی انسانی و عشق و توانمندی‌‌اش است، یکبار چرخه مواد اولیه تولیدکننده را متوقف کنند، شیرازه بزرگترین پروژه‌‌ها در کشور متلاشی خواهد شد.

سلطانی اضافه کرد: باید جایگاه تولیدکننده‌‌‌‌ای که دوش به دوش سرداران، شهدا و بزرگترین رزمندگان کشور برای سازندگی کشورش گام برمی‌دارد را شناخت و ارج نهاد.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از تولید در کلیت نظام اظهار داشت: باید از ابتدای انقلاب مانند یک عقاب دو بال قوی می‌‌داشتیم. یک بال برای پیروزی نظامی امنیتی که در دنیا بی‌‌نظیر شد و یک بال هم برای تولید. باید حمایت از تولید را بیش از گذشته جدی بگیریم و همواره سعی کنیم این عقاب با دو بال قوی در آسمان پرواز کند. چراکه این ملت شایستگی دارد بیش از این در عرصه صنعت موفق شود، فقط باید به خودباوری برسیم. ما اگر تسلیم شویم که چراغ کشور روشن نمی‌‌ماند.

این صنعتگر با سابقه خطاب به همکاران خود در عرصه صنعت تصریح کرد: به خودتان ببالید شما به عنوان یک تولیدکننده و صادرکننده موفق تمام لحظاتتان عبادت است. در این روزگار، تولید و توسعه سالم و شرافتمندانه که محصول با کیفیت و نوآورانه را با مدیریت بهای تمام شده به مردم هدیه می‌‌‌دهد، یک عبادت محسوب می‌‌شود. تک تک شما ذخایر ارزشمند کشور هستید. با این پتانسیلی که در جوانان وجود دارد، بهترین می‌‌شوید. در این سرزمین یا علی بگوییم و تسلیم نشویم.

در پایان این مراسم، مرتضی سلطانی به نمایندگی از خانواده بزرگ زر با پاسداشت مقام شهدای مدافع حرم، با افتخار به اعضای خانواده‌‌های معظم شهدا سفر زیارتی عتبات عالیات هدیه دادند.

 

برای مشاهده سایر اخبار گروه صنعتی زرماکارون در پایگاه خبری صنعتت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز) روی همین متن کلیک کنید.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *