اهم اخبار

بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم در کشور خریداری شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح کشت گندم گفت: از ابتدای زمان برداشت گندم در مناطق مختلف کشور تاکنون، بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم در کشور خریداری شده است.

اسماعیل اسفندیاری پور در بازدید از مراکز خرید دولتی گندم در شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران با اشاره به این که این مهم پیش بینی عدم نیاز کشور به واردات گندم همچون سه سال گذشته را محقق می کند، افزود: در سال زراعی جاری پنج میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به صورت آبی و دیم زیر کشت گندم رفته که پیش بینی می شود با وجود کاهش میزان نزولات جوی، میزان برداشت تا ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.
وی بیان کرد: یکی از محوری ترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی بهینه سازی تولید با تعدیل سطح زیر کشت است که به منظور دست یابی به این مهم ۱۵ تا ۳۰ درصد از سطح مزارع به کشت کلزا در تناوب گندم قرار گرفته است تا علاوه بر بهره وری در تولید گندم ، نیاز کشور به دانه های روغنی نیز تأمین شود.
اسفندیاری افزود: به منظور تأمین نقدینگی کشاورزان، به محض تحویل گندم به مراکز دولتی، ۵۰ درصد از پول گندم به حساب کشاورزان واریز می شود.
در سال زراعی جاری چهار مرکز سیلوی ورامین، کارخانه صنایع آرد ورامین، سیلوی منصوبیان روستای کلین پاکدشت و سیلوی پیشران کنترل پاکدشت در جنوب شرق تهران گندم بر مازاد نیاز کشاورزان را خریداری می کند.
سال گذشته بیش از ۸۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به مراکز دولتی جنوب شرق استان تهران تحویل داده شد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *