اهم اخبار

تضمینی برای خرید زیره سبز نیست!

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه، نبود متولی خرید تضمینی، نداشتن ثبات قیمتی و کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی را از مشکلات پیش روی محصول زیره سبز برشمرد.

 

 

 

حسین سرچاهی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: با آغاز برداشت زیره سبز در بشرویه پیش‌بینی می‌شود ۲۸۰ تن از این محصول در شهرستان برداشت شود. ۷۰۰ هکتار از زمین‌های زیرکشت این شهرستان به زیره سبز اختصاص دارد که ۱۵۲۰ نفر بهره بردار این محصول هستند.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲۸۰ تن زیره سبز به ارزش حدود ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان با احتساب قیمت هر کیلوگرم ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان از مزارع بشرویه برداشت شود.

سرچاهی، مشکلات کاشت این محصول را در شهرستان نبود متولی خرید تضمینی، نداشتن ثبات قیمتی و کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی برشمرد و ادامه داد: زیره سبز اواسط آبان کشت می‌شود و تا اوایل دی ماه ادامه دارد و برداشت آن نیز از اوایل اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: زیره سبز یکی از محصولات کم آب است به طوری که از زمان کشت تا برداشت چهار مدار آبیاری انجام می‌شود و این در حالی است که در سال‌های پرباران نیاز به آبیاری ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه افزود: محصول زیره سبز با توجه به نیاز آبی کم نسبت به اقلیم گرم و خشک منطقه مقاوم است و از این حیث صرفه اقتصادی خوبی دارد که کشت آن قبل از محصولات جالیزی توصیه می‌شود.

سرچاهی یادآور شد: زیره سبز دارای خواصی از جمله ضددرد، نفخ، باکتری و سرطان و بی حس کنندگی بوده که محصول آن تا نیمه خرداد در خراسان جنوبی برداشت می‌شود.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *