اهم اخبار

تقدیر از شرکتهای نمونه در همایش روز صنعت و معدن استان تهران / آرد تابان ، زمزم ،شکلی،لبنیات میهن از برگزیدگان همایش سال ۹۵

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در همایش روز صنعت و معدن استان تهران از شرکتهای آرد تابان ، زمزم ، شکلی ، لبنیات میهن تقدیر بعمل آمد.

به گزارش اگروفودنیوز  ، همایش روز صنعت و معدن استان تهران در تاریخ سوم مرداد ۹۵ در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار گردید در این همایش که با حضور صاحبین صنایع ، مسئولین از اتاق بازرگانی ، معاونین وزاری صنعت و معدن و تجارت ، استاندار تهران و رئیس و اعضای خانه صنعت و معدن استان تهران برگزار شد . از شرکتهای نمونه صنعتی و معدنی تقدیر بعمل آمد.

 

سید محمد مرتضوی رییس خانه صنعت و معدن استان تهران با انتقاد از بخش بانک ، مالیات و بیمه عملکرد این سه ارگان را برای بخش خصوصی و تولید به بمب تشبیه کرد و عدم حمایتهای لازم دولت در این بخش را سبب فروپاشی تدریجی کارخانجات دانست . وی همچنین در مورد بهره جرایم بخش تامین اجتماعی از بخش تولید و همچنین بالا رفتن تصاعدی مالیات این بخش را باعث عدم رونق تولید کشور دانست .

محمدرضا مرتضوی

مهندس مس فروشان ، رییس سازمان صنعت و معدن  تجارت استان تهران نیز از دیگر سخنرانان همایش از سعی و اهتمام دولت برای رفع موانع تولید خبر داد و گفت : در چارچوب طرح کمک ۱۶ هزار میلیارد تومانی به ۷۵۰۰ واحد صنعتی راکد کشور، ۱۰۱ واحد صنعتی استان تهران با بانک ها قرارداد منعقد کرده اند. وی در ادامه افزود: در چارچوب این طرح ۹۸۰ واحد صنعتی راکد یا نیمه فعال در استان تهران شناسایی شده اند که بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان معادل ۸،۲ درصد از ۱۶ هزار میلیارد تومان به آنها اختصاص می یابد.وی گفت: ۶۰۰ واحد نیز به بانک ها معرفی شدند.

مس فروش افزود: اختصاص این مبلغ به طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد و برای سرمایه در گردش واحدهای صنعتی در جهت ایجاد اشتغال و افزایش ظرفیت تولید انجام می شود.
مس فروشان
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران گفت: به واحدهایی که طرح های نیمه کاره با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد دارند تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد و ۶۰ ماهه داده می شود.
وی افزود: تا پایان سال ۹۵ باید به ۹۸۰ واحد نیمه فعال یا راکد استان تهران مبلغ در نظر گرفته شده اختصاص یابد اما این رقم برای استان تهران کم است و ما آن را به مسئولان اعلام کرده ایم.
در بخش دیگری از این مراسم سیدحسین هاشمی ، استاندار تهران با اشاره به اینکه شرکتهای تولید کشور در شرایط سخت تحریم و کاهش قیمت ۱۰۰ دلاری به ۲۵ دلار ، به خوبی مقاوت کردند و حتی صادرات داشتند و این در حالیست که کشورهای عضو اوپک از جمله ونزوئلا ، عربستان و کویت با نوسان قیمت نفت  با تورم شدید مواجه شدند این در حالی است که ما در حال حاضر با سیاستهای خود تورم را کنترل و تک رقمی کرده ایم و باید نیم پر لیوان را دید .
سیدحسین هاشمی
هاشمی افزود : ما زمانی رشد منفی ۶/۸ را پشت سر گذاشتیم و باید گفت دولت در برجام کارستان کرد و آیندگان قضاوت خواهند کرد چه کار بزرگی انجام شد و از خطر بزرگی نجات یافتیم . امنیت ملی کشور در خطر بود و به نظرم نباید خسته شد و به مذاکره کرد و از کارهای کوچک شروع کرد و به یاد داشته باشید برای واردات محصولات از کشورهای دیگر با اضافه پرداخت ۱۰ تا ۳۰ درصد میسر می شد .وی افزود : الان تولید نفت کشور به ظرفیت قبل از دوران تحریم رسیده و دولت با چه سختی این مسیر را طی می کند و با تمام قدرت پشت تولید است . هاشمی افزود : در استان تهران ساماندهی صنایع در حال انجام است و ۱۲ هکتار زمین برای شهرک صنعتی در نظر گرفته شده که بهره وری بالا رود . وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد در جنوب فرودگاه امام  همچنین منطقه ویژه اقتصادی برای صنایع high tech به وسعت ۱۵ هکتار ایجاد شده  از بانکها و بیمه تشکر کرد و بکار بردن کلمه بمب را در این خصوص اشتباه دانست .
گفتنی است آئین تقدیر از واحدهای صنعتی و معدنی نمونه استان تهران با حضور  نوابی ( رییس سازمان حمایت از مصرف کننده ) ، نجفی منش ( اتاق تهران ) ، اسدالله عسگراولادی و محسن مهرعلیزاده از اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت در امور تولید، محمدرضا قاهری بدر مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران، محمدرضا مرتضوی رئیس خانه صنعت و معدن استان تهران و جمعی از فعالان حوزه صنعت و معدن شامگاه یکشنبه در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد.

در پایان این آئین با اهدای لوح و تقدیرنامه از دو پیشکسوت و ۲۸ مدیر صنعتی برتر سال ۱۳۹۵ استان تهران تجلیل شد که شرکتهای زمزم ایران ، آردتابان ،میهن ،شکلی در حوزهصنایع غذایی از منتخبین بودند .

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *