اهم اخبار

تولید روزانه ۲۸۰۰ تن تخم مرغ در کشور/کمبودی در عرضه نداریم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک مقام مسئول گفت: روزانه ۲۸۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود که این میزان جوابگوی نیاز داخل است.

 

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز؛ رضا ترکاشوند مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به اینکه کمبودی درعرضه تخم مرغ وجود ندارد، اظهار کرد: روزانه ۲۸۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید و به بازار عرضه می شود که این میزان جوابگوی نیاز داخل است.

وی افزود: هم‌اکنون شرایط بازار به گونه ای است که اتحادیه برای تعادل بازار با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و پشتیبانی امور دام اقدام به توزیع تخم مرغ با نرخ مصوب در میادین میوه و تره بار کرده است.

ترکاشوند ادامه داد: اتحادیه از هفته گذشته هرشانه تخم مرغ را با نرخ ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان در میادین تهران و‌ مراکز استان ها عرضه می کند که در نهایت با نرخ ۱۶ هزارتومان در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

ین مقام‌مسئول با اشاره به اینکه بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان به حداقل خود رسیده است، بیان کرد: با توجه به بازسازی گله ها و به کارگیری دستورالعمل های جدید در ارتباط با ارتقای سطح امنیت زیستی، بهبود شرایط بهداشتی و فنی واحدهای تولیدی بیماری آنفلوانزا فوق حاد پدندگان نسبت به مدت مشابه سال قبل تقلیل یافته است.

وی ازاجرای برنامه واکسیناسیون علیه بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان در استان های پرخطر خبر داد و‌گفت: امسال برنامه واکسیناسیون در استان های با ریسک بالا همچون قزوین، البرز، تهران، قم و تا حدودی اصفهان به منظور بهبود شرایط تولید صورت گرفته است که این روند همچنان ادامه دارد.

ترکاشوند در پاسخ به این سوال که آیا محدودیتی درتوزیع واکسن در استان های پرخطر وجود دارد، بیان کرد: با وجود آنکه برنامه واکسیناسیون علیه بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان از قبل وجود نداشته است، بنابراین از نظر حجم واکسن با کمبود روبرو بودیم چرا که کمپانی های واکسن تنها برحسب سفارش اقدام به تولید می کنند.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن در پایان از افزایش تولید طی ماه های آتی خبر داد و گفت: با توجه به افزایش جوجه ریزی در ماه های قبل پیش بینی می شود که با روند بهبود میزان عرضه در بازار روبرو شویم.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *