اهم اخبار

تکذیب کمبود عرضه مرغ به بازار/ترانزیت غلات از قزاقستان به عمان و قطر از مسیر ایران به نفع اقتصاد کشور است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به حجم مناسب تولید، کمبودی در عرضه مرغ به بازار وجود ندارد.

 

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز؛ عظیم حجت عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه کمبودی درعرضه مرغ وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به حجم مناسب تولید، قیمت مرغ برای تولیدکننده و مصرف کننده توجیه اقتصادی دارد و نسبت به سایر پروتئین‌ها نوسان کمتری در بازار داشته است.

وی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۷۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۰ هزار و ۸۰۰ تا ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد.

حجت نرخ مصوب ۹۸۰۰ تومان برای هر کیلو مرغ از سوی سازمان حمایت را غیرکارشناسی دانست و افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، ابلاغ نرخ مصوب ۹۸۰۰ تومان برای فروش هر کیلو مرغ، انصراف بسیاری از مرغداران را به همراه خواهد داشت چرا که آن‌ها در فروش هر کیلو مرغ با زیان حداقل یک هزار تومانی روبرو هستند.

این مقام مسئول کاهش جوجه ریزی و عرضه مرغ به بازار را تکذیب کرد و گفت: جوجه ریزی واحد‌ها در فصول مختلف برحسب نیازسنجی مرغداران، تشکل‌ها و وزارت جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد که در فصل پاییز اعمال مدیریت صحیح در جوجه ریزی موجب شد تا قیمت‌ها با روند کاهشی و افزایشی غیر منطقی در بازار روبرو نشود.

وی ادامه داد: اگر دستکاری غیر منطقی در افزایش هزینه‌های تولید و قیمت رخ ندهد طبق وعده‌های دولت همچنان ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات نهاده‌های دامی اختصاص یابد، پیش بینی می‌شود که تعادل قیمت در بازار مرغ همچنان ادامه یابد.

ترانزیت غلات از قزاقستان به عمان و قطر از مسیر ایران به نفع اقتصاد کشور است

حجت در بخش دیگر سخنان خود درباره آخرین وضعیت ترانزیت غلات از قزاقستان به عمان و قطر از مسیر ایران بیان کرد: اگر وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی امر، از امکاناتی که در این زمینه وجود دارد به درستی استفاده کند، بی شک ترانزیت در هر کشوری که موقعیت جغرافیایی آن اجازه حمل کالا را می‌دهد، به نفع اقتصاد ملی تمام می‌شود.

عضو اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: اگر از حمل و نقل و راه آهن کشور مبدا به سمت بنادر جنوبی استفاده شود، این امر تاثیر منفی بر قیمت حمل و نقل ندارد و تنها عایدی آن نصیب اقتصاد ملی می‌شود، در حالیکه استفاده از حمل و نقل داخلی بر افزایش هزینه‌های حمل و نقل اثر منفی خواهد داشت.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *