1

جزئیات صدور نخستین محموله پسته فارس به روسیه

پسته

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از صدور نخستین محموله پسته تولیدی فارس به کشور روسیه خبر داد.

به گزارش اگروفودنیوز «هدایت‌الله رحیمی» گفت: نخستین محموله پسته صادراتی استان فارس که به مقصد روسیه ارسال شد، ۲۰ تن بوده است که میزان ارزآوری آن ۱۸۰ هزار دلار برآورد می شود.

او گفت: این میزان صادرات پسته به روسیه با تشویق کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی شیراز و یکی از صادرکنندگان بخش خصوصی انجام شده است.

رحیمی یادآور شد: سال گذشته ۴۲۵ تن پسته به ارزش ۴ میلیون دلار از گمرکات استان فارس صادر شد، در هشت ماه منتهی به پایان آبان امسال نیز ۲۳۳ تن پسته به ارزش ۳ میلیون دلار صادر شده است.

به اعتقاد این مقام مسئول، پیش‌بینی کرد که امسال شاهد ارز آوری ۴ میلیون دلاری پسته برای استان فارس و کشور باشیم و در سال آینده نیز این میزان به ۱۰ میلیون دلار افزایش یابد.

بر اساس این گزارش و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان فارس، رحیمی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود سال آینده حجم پسته صادراتی فارس به ۱۰۰۰ تن برسد، خاطرنشان کرد: شهرستان سروستان در استان فارس با ۴۰۰۰ هکتار باغ پسته مکانیزه و تولید پسته در ارقام احمد آقائی، کله قوچی، اکبری و فندقی طی سال‌های اخیر در تولید و تأمین پسته کشور نقش بسزایی داشته است.