اهم اخبار

حجتی: بخش کشاورزی کمترین تاثیرپذیری را در شرایط تحریم دارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های داخلی، بخش کشاورزی کمترین تاثیرپذیری را در تامین نیاز غذایی مردم در شرایط تشدید تحریم ها خواهد داشت.

به گزارش  ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، ‘محمود حجتی’ در جلسه معارفه و تکریم رییسان جدید و قدیم سازمان تحقیات،آموزش و ترویج کشاورزی با بیان این که آمریکا همه توان خود را برای تشدید تحریم ها و همسو کردن سایر کشورها در جنگ اقتصادی با ایران به کار گرفته است، افزود: می توان با وحدت نظر و یکپارچگی در مقابل تحریم ها و زیاده خواهی های آمریکا مقاومت کرد و در این جنگ اقتصادی پیروز شویم.
وی تصریح کرد: ظرفیت های زیادی در کشور وجود دارد و با بکارگیری همه امکانات و اختیارات خود می توانیم،رسالت تولید و تامین غذای مردم را با موفقیت به انجام برسانیم.
وزیر جهاد کشاورزی ضمن تقدیر از زحمات ‘اسکندر زند’ در مدت تصدی پست مزبور، گفت : تحقیقات نقش پیشران در توسعه بخش کشاورزی دارد و در زمان آغاز به کار دولت یازدهم در سال ۹۲، اکثر مراکز خدمات، دهستان ها تعطیل و ارتباط وزارت جهاد کشاورزی با بهره برداران قطع بود.
به گفته وی، دولت تدبیر و امید با احیای مراکز خدمات کشاورزی دهستان ها و انتقال آخرین یافته های تحقیقاتی به عرصه ها از طریق اجرای نظام نوین ترویج، توانستیم به افزایش بهره وری در تولید محصولات کشاورزی و آب دست یابیم.
حجتی یاداور شد: افزایش بهره وری در بخش کشاورزی بدون اختصاص آب جدید به این بخش حاصل شده و با وجود محدودیت های آبی در برخی مناطق آب کشور در خدمت تولید برق قرار دارد و یا این که آب بعضی از مناطق دیگر مانند بندر لنگه از سد کوثر در فاصله ۷۰۰ کیلومتری و یا آب فومنات با بیش از ۷۰۰ میلیمتر میانگین بارش، از زنجان رود (با میانگین ۲۵۰ میلیمتر بارش) انتقال می یابد، بنابراین برای بهبود مدیریت منابع آب کشور لازم است به این مسایل توجه بیشتری شود.
حجتی بر ضرورت گسترش تعاملات با موسسات تحقیقات بین المللی و انتقال دانش و فناوری های نوین کشاورزی به کشور تاکید کرد و افزود: برای توسعه سریع تر بخش کشاورزی لازم است از تجارب و دستاوردهای کشورهای پیشرو استفاده و همچنین نسبت به بومی سازی این دستاوردها اقدام شود.

درمراسم معارفه وتکریم رئیسان جدید و قدیم سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با حکم وزیر جهاد کشاورزی «کاظم خاوازی» به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی معرفی شد. وی پیش از این در سمت های معاون آموزش و ترویج کشاورزی و رییس موسسه تحقیقات خاک و آب کشور فعالیت داشت.
«اسکندر زند» پس از پنج سال فعالیت مستمر در این مسند، به سمت «مشاور وزیر» جهاد کشاورزی منصوب شد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *