اهم اخبار

حضور در بازار چین و اروپا برنامه اتحادیه تعاونی ماهیان سرد آبی است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی ماهیان سرد آبی کشور گفت: حضور در بازار چین و کشورهای اروپایی با محوریت افزایش تولید و درآمدزایی ارزی صنعت آبزی پروری کشور از برنامه های این اتحادیه است.

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)؛ آرش نبی زاده روز دوشنبه در همایش تخصصی پرورش ماهی قزل آلا در اراک، افزود: حضور در بازارهای جهانی نیازمند تأمین زیر ساخت است که اکنون این مهم در بخش تولید ماهیان سرد آبی کشور ضعیف است.
وی ادامه داد: واحدهای آبزی پروری کشور برای موفقیت در حوزه صادرات باید به سمت صنعتی شدن حرکت کنند و تقویت زیرساخت‌ها گام نخست آن است.

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی ماهیان سرد آبی کشور خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم نامه بهداشتی در سازمان شیلات و تعریف استاندارهای لازم در زمینه تولیدات ماهیان سردآبی می‌تواند زمینه ساز حضور شاغلان این بخش در بازارهای کشورهای اروپایی و چین باشد.

نبی زاده یاد آور شد: زمینه حضور محصولات تولیدی واحدهای پرورش ماهیان سرد آبی از سه سال گذشته در بازار کشور روسیه با اقدامات و تلاش‌های این اتحادیه فراهم شده است.

وی ادامه داد: تلاش‌هایی نیز از سه سال قبل برای حضور تولیدات ماهیان سردآبی در بازار چین انجام گرفته و نتایج مثبتی از آن حاصل شده است.

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی ماهیان سرد آبی کشور گفت: گشایش بازار بزرگ کشور چین بر روی تولیدات ماهیان سردآبی کشور، اصلاح قیمت و رفع بسیاری از مشکلات فعالان این بخش را به همراه دارد.

نبی زاده با یادآوری سفارش کشور ارمنستان برای واردات هفته‌ای ۱۰۰ تن ماهی سرد آبی از ایران، افزود: نظام نامه‌ای برای صادرات این محصولات وجود ندارد و امید می‌رود که با تعریف این نظام نامه زمینه صادرات اقلام آبزی کشور فراهم شود.

وی گفت: تولید سوسیس و کالباس ماهی با استانداردهای لازم توسط بخش خصوصی از یک ماه قبل کلید خورده و مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته است.

مدیر شیلات و امور آبزیان استان مرکزی نیز در این همایش گفت: با توجه به اینکه ۹۰ درصد آبزی پروری استان با آب زیر زمینی و کشاورزی است به منظور بهبود بهره وری آب، افزایش تولید در واحد سطح از ۲ سال گذشته در این استان آغاز شده است.

«حسن اکبری» افزود: نخستین بار در استان مرکزی در بهار امسال رها سازی بچه ماهی در منابع آبی واحدهای آبزی پروری از ۱۲ میلیون قطعه عبور کرده است که این مهم در گذشته سابقه نداشته است.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.
استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *