1

خدمت ترامپ به سیر آمریکایی!

برخلاف میلیون‌ها کشاورز آمریکایی، تولیدکنندگان سیر از جنگ تجاری با آمریکا با چین سود می‌برند و از حمله اقتصادی اخیر رئیس جمهور کشورشان خوشحال شده‌اند.

 

 

به گزارش ایسنا، فروش سیر تولید کالیفرنیا پس از اینکه دهه‌ها یارای رقابت با واردات ارزان‌تر چینی را نداشت افزایش پیدا کرده است و فروش آن بهتر هم خواهد شد زیرا هیچ نشانی از پایان جنگ تجاری دو ابرقدرت اقتصادی به چشم نمی‌خورد و سیر چینی با عوارض بالاتر وارداتی روبروست.

کن کریستوفر، نایب رئیس شرکت کریستوفر رنچ که بزرگترین تولیدکنندگان در میان سه تولیدکننده بزرگ سیر در آمریکا است، اظهار کرد: ما دوست داریم ببینیم تعرفه‌ها برای همیشه باقی می‌مانند.

در حالی که بسیاری از کشاورزان از جنگ تجاری ضرر می‌کنند زیرا اتکای بالایی به صادرات به چین دارند اما تولیدکنندگان سیر آمریکایی سود می‌برند زیرا کاملاً به فروش داخلی تکیه دارند.

تعرفه آمریکا روی واردات سیر چینی در ۹ مه از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد. آمریکا با اقدام به افزایش تعرفه به ۲۵ درصد روی ۲۰۰ میلیارد دلار واردات کالای چینی، امیدها به توافق تجاری میان دو طرف را از بین برد.

اگرچه کشاورزان سویا در منطقه میدوست آمریکا شاهد پر شدن سیلوها از محصول فروش نرفته هستند زیرا خریداران چینی وارداتشان از آمریکا را متوقف کرده‌اند اما کریستوفر رنچ شاهد افزایش ۱۵ درصدی فروش در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ بوده است که آمریکا تعرفه ۱۰ درصدی را روی واردات سیر وضع کرد.

ترامپ ماه جاری پس از اینکه مذاکرات در پی عقب نشینی چین از برخی از تعهداتش به بن بست خورد، تعرفه‌ها را بالاتر برد.

تشدید اختلافات تجاری درست چند هفته پیش از برداشت محصول سیر در آمریکا روی داد.

کریستوفر در این باره گفت: موقعیت برای ما نمی‌توانست از این بهتر باشد. ما انتظار داریم تقاضا برای سیر آمریکایی در هفته‌های آینده افزایش پیدا کند.