اهم اخبار

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه: بازار نهاده های دامی تعریفی ندارد/نوسان قیمت جوجه یکروزه در بازار

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

فارغی گفت: امسال طی دو مرحله قیمت نهاده های دامی با نوساناتی در بازار روبرو شد و مشکلاتی برای تولیدکنندگان ایجاد کرد.

 

غلامعلی فارغی دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش قیمت جوجه یکروزه در بازار خبر داد و گفت: با توجه به نوسان نرخ نهاده‌های دامی و کمبود آن در بازار، قیمت جوجه دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گرفته است.

وی افزود: با وجود رشد چشمگیر قیمت نهاده‌های دامی،  نرخ جوجه یکروزه متناسب با هزینه تمام شده تولید افزایش نداشته است.

فارغی، کمبود نهاده‌های دامی و افزایش فصلی تقاضا را دلیل اصلی رشد قیمت جوجه یکروزه و مرغ در بازار اعلام کرد.

این مقام مسئول از افزایش ۱۴ درصدی تولید جوجه یکروزه در بازار خبر داد و گفت: اگرچه با افزایش تولید جوجه یکروزه انتظار بر آن بود تا قیمت مرغ در بازار نوسانی نداشته باشد، اما به سبب کمبود نهاده و دان، بازار مجدد دچار التهاب شده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع افزایش قیمت مرغ در بازار پایدار نیست، بیان کرد: با توجه به افزایش تولید جوجه یکروزه، پیش بینی می‌شود که اگر کمبود و نوسان نرخ نهاده‌های دامی در بازار مرتفع گردد، مشکلی در عرضه مرغ شب عید نخواهیم داشت.

فارغی با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی بر قیمت تمام شده تولید تاثیر بسزایی دارد، اظهار کرد: کمبود دان، نهاده‌های دامی و در برخی مواقع دارو و واکسن؛ برنامه‌های تولید کنندگان را با خللی روبرو کرده است به طوریکه علی رغم افزایش ۱۲ تا ۱۴ درصدی تولید و کمبود نهاده‌های دامی، مرغداران مجبور به عرضه زودتر گله‌ها از سن موعد به کشتارگاه شده اند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه با اشاره به اینکه امسال طی دو مرحله بازار نهاده‌های دامی ملتهب شده است، افزود: اعتصاب کامیون داران و عدم اختصاص ارز به موقع به واردات نهاده‌های دامی علاوه بر حذف زودتر گله‌ها قبل از رسیدن به وزن مطلوب، دلیل اصلی آشفتگی بازار نهاده‌ها طی ماه‌های اخیر به شمار می‌رود.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به رفع مشکلات ترخیص نهاده‌های دامی از بنادر، انتظار می‌رود که شرایط تولید به روال عادی بازگردد تا مشکل خاصی در جوجه ریزی شب عید رخ ندهد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *