اهم اخبار

دستاوردهای تحریم های غرب برای کشاورزی روسیه

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 آلکساندر تکاچوف وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه اعلام کرد که راهبرد خنثی کردن تحریم های ضدروسی غرب، سبب شکوفایی و خوداتکایی بخش کشاورزی این کشور شده است.

 

به گزارش ایرنا، تکاچوف گفت: روسیه در بخش های کشاورزی و تولید مواد غذایی به پیشرفت های چشمگیری دست یافته و واردات را کاهش داده است.
وی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ افزود: موقعیت خود را در بخش کشاورزی و تولید مواد غذایی که در چند دهه اخیر از دست رفته بود، بازمی یابیم.
وزیر کشاورزی روسیه همچنین ادامه داد: بخش عمده گوشت اعم از گاو و مرغ و محصولات کشاورزی را که پیشتر از کشورهای غربی خریداری می شد، در روسیه تولید می شود.
تکاچوف گفت: تولیدکنندگان روسی به فراخوان دولت برای جایگزینی محصولات داخل با غربی پاسخ دادند و تولید این بخش در سه سال اخیر در روسیه به شدت افزایش یافته است.
وزیر کشاورزی روسیه ضمن تاکید بر تداوم حمایت های دولتی گفت: در زمان حاضر بیش از ۸۰۰ طرح در بخش های کشاورزی و فرآوری محصولات به ارزش حدود ۳۵۰ میلیارد روبل (معادل شش میلیارد دلار) اجرا می شود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا سه سال آینده با اجرای طرح های تولیدی، روسیه از واردات صیفی جات از خارج کامل بی نیاز شود.
آمریکا و اتحادیه اروپا از ماه جولای ۲۰۱۴ در پی جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین و پیوستن به روسیه با طرح اتهام حمایت مسکو از جدایی طلبان در شرق اوکراین، تحریم های ضدروسی را اجرا کردند، در حالیکه مسکو ادعای مطرح شده را رد کرده است.
روسیه نیز تحریم هایی را در عرصه محصولات کشاورزی در مورد کشورهای غربی و متحدان آنها اعمال کرده است.
دولت روسیه ماه ژوئن نیز تمدید تحریم های این کشور علیه اتحادیه اروپا را برای ۱۸ ماه دیگر ابلاغ کرد که در چارچوب پاسخ متقابل به اقدام های سه ساله ضدروسی ۲۸ عضو این اتحادیه است.
تحریم های روسیه علیه آمریکا نیز در عرصه محصولات کشاورزی و مواد غذایی از اوایل تابستان برای یک سال تمدید شده است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *