اهم اخبار

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد: صدور کد IR برای ۴۰ کارخانه تولید خوراک دام

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: ۴۰ کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان کشور موفق به اخذ کد IR از سازمان دامپزشکی به منظور صادرات محصولات خود شده اند.
دکتر مهدی خلج گفت: بالغ بر ۱۲۰۰ کارخانه تولید خوراک دام، طیور، آبزیان، پودر ماهی و مکمل از سازمان دامپزشکی کشور پروانه بهداشتی دریافت کرده اند و ممیزی می شوند.
وی با بیان این که ۶۰ درصد هزینه های پرورش دام، طیور و آبزیان مربوط به خواراک است، اظهار داشت: به منظور افزایش کیفیت بهداشت خوراک دام، طیور و آبزیان و کاهش ضایعات باید از علم، تجربه و تکنولوژی های جدید استفاده کرد.
خلج افزود: کیفیت و علامت خوارک دام می تواند بر جمعیت دامی کشور، زنجیره غذایی و سلامت جامعه تاثیر بگذارد.
وی با اذعان به این که سازمان دامپزشکی کشور به منظور تولید خوراک سالم و بهداشتی دام از مرحله آغازین یعنی مواد اولیه نظارت را انجام می دهد، تصریح کرد: این سازمان از مرحله مواد اولیه برای تامین خورا ک دام و طیور تا مراکز پرورش، نظارت بهداشتی را اعمال می کند و مواد اولیه مانند ذرت و کنجاله باید معیارهای سلامتی را داشته باشند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در عین حال شناسایی خطر و تجزیه و تحلیل آن را در عرصه تولید ضروری خواند و گفت: واحدهای تولیدی نیز باید سیستم هایی داشته باشند تا بتوانند روند تولید را نظارت کنند.
وی ادامه داد: در راستای استفاده از ظرفیت های مردمی در زمینه نظارت بهداشتی، دو قانون در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.
خلج اظهار داشت: در قانون نخست، کار نظارت بهداشتی و ممیزی به آن دسته از شرکت هایی که با ضوابط سازمان دامپزشکی کشور هماهنگ هستند، سپرده شده و آیین نامه آن نیز در حال تدوین است.
وی دومین قانون تصویب شده در مجلس را با عنوان باز تعریف مسوولیت ها اعلام کرد و گفت: افرادی که در حوزه تولید دام و طیور سرمایه گذاری می کنند، موظفند موازین بهداشتی سازمان دامپزشکی را رعایت و نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *