اهم اخبار

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی: واردات گوشت استرالیایی نیاز داخلی را برآورده می‌کند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: از آنجایی که تولید داخلی جوابگوی نیاز داخلی نیست و به همین دلیل قیمت گوشت عرضه شده بالا است، با واردات از کشورهای دیگر می توانیم گوشت قرمز را به سفره ایرانیان بازگردانیم.

علی اصغر ملکی رییس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص تغییرات قیمت گوشت در بازار اظهار کرد: گوشت گوسفندی دارای ارقام متنوعی است و برحسب میزان و بخش مورد نظر از بدن لاشه قیمت آن متفاوت است.

وی افزود: قیمت هرکیلو راسته با استخوان گوسفند ۳۵ هزار تومان، راسته بدون استخوان ۶۱ هزار تومان، ران پاک کرده با استخوان  و ران کامل ۴۳ هزار تومان، سردست با گردن و ماهیچه ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان، ماهیچه ۴۲ هزار توامن و کف دست بدون ماهیچه ۴۶ هزار و ۴۰۰ هزار تومان امروز در بازار خرید و فروش شده است.

ملکی در رابطه با اقلام وارداتی گوشت گوسفندی خاطر نشان کرد: هر کیلو شقه گوسفندی وارداتی استرالیایی ۳۳ هزار تومان، ران ۴۳ هزار و ۵۰۰ تومان، شقه گوسفندی آسیای میانه ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان و گوشت منجمد برزیلی نیز هر کیلو ۳۰ هزار تومان به فروش می رسد.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی دلیل نیاز به گوشت وارداتی را مازاد تقاضا بر عرضه دانسته و تصریح کرد: تولید گوشت گوسفند در کشور به خاطر تلفاتی که امسال از تب برفکی داشتیم کاهش یافته است، البته در برخی فصول سال که تولید گوشت در کشور کاهش می یابد نیاز داخلی را که معمولا چندین برابر عرضه گوشت است از کشورهایی مانند استرالیا، مالزی، برزیل و کشورهای دیگر آسیای میانه تامین می کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: واردات گوشت از کشورهای دیگر هم نیاز داخلی را مرتفع می سازد و هم باعث کاهش قیمت حبابی گوشت داخلی می شود که در برخی ایام سال به صورت بی رویه افزایش می یابد

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *