اهم اخبار

رئیس انجمن پروبیوتیک: ایران همگام با کشور‌های پیشرفته دنیا در تولید پروبیوتیک‌ها

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس انجمن پروبیوتیک گفت: در زمینه صنعت پروبیتوتیک‌ها و غذا‌های فراسودمند شبکه علمی قدرتمندی در کشور وجود دارد.

 

 

مریم تاج آبادی ابراهیمی رئیس انجمن پروبیوتیک و غذا‌های فراسودمند ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ظرفیت‌های حوزه پروبیوتیک و ارتباط آن با حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی با بیان اینکه پروبیوتیک علمی بسیار جدید بوده که در کشور‌های بسیار پیشرفته آغاز شده است و کشور ما ایران، همقدم با آن‌ها پیش می‌رود، اظهار کرد: در حال حاضر تولید محصول در زمینه بیماری‌های خاص و تولید محصول جدید پروبیوتیک در دستور کار سازمان تحقیق و توسعه قرار گرفته است و برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌ها در معرفی صنعت‌هایی نوین همچون فرآورده‌های دارویی و پروبیوتیک نقش بسیار زیادی دارد.

نقش پروبیوتیک‌ها در کنترل سرطان

تاج آبادی درباره چگونگی اثرگذاری محصولات پروبیوتیک بیان کرد: پروبیوتیک‌ها از طریق جایگزینی یا مستقر شدن در بخشی از بدن میزبان، تغییراتی ایجاد می‌کنند که باعث اعمال اثرات مفید همچون مهار بیماری‌های مختلف، کنترل سرطان، تعدیل سیستم ایمنی می‌شود و همچنین نقش درمانی در بیماری‌های گروه زنان و بیماری‌های گوارشی دارد.

وی ادامه داد: پروبیوتیک شاخه‌ای از فرآورده‌های طبیعی و گیاهی است و پروبیوتیک‌ها و باکتری‌های موجود در بدن هر فرد نقش پیش بینی کننده در بیماری‌های متابولیک و به خصوص بیماری‌های میانسالی دارند و به درمان بیماری‌ها در گروه اطفال، زنان و بزرگسالان و بیماری‌های گوارشی کمک می‌کنند.

تولید پروبیوتیک‌ها در ایران بومی‌سازی شده است

وی افزود: بومی سازی تولید صنعت پروبیتوتیک‌ها و غذا‌های فراسودمند در کشور تقریبا ۱۰ سال سابقه دارد و همچنین در این زمینه، شبکه علمی قدرتمندی در کشور وجود دارد و تولید پروبیوتیک در ایران کاملا بومی سازی شده است.

تاج آبادی ادامه داد: با توجه به اهمیت فرآورده‌های پروبیوتیک، در هشتمین همایش طلای سبز نقش ذائقه، فرهنگ و آموزش در پذیرش فرآورده‌های طبیعی و پروبیوتیک بررسی خواهد شد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *