اهم اخبار

رئیس سازمان شیلات در نشست فائو:ایران در پرورش برخی آبزیان در جهان رتبه اول تا پنجم را دارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان شیلات ایران اعلام کرد، تولید جمهوری اسلامی ایران در زمینه صنعت شیلات در سال گذشته با ۱۰درصد رشد به یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن رسید و در پرورش گونه های مختلف آبزی در سال های اخیر رتبه های اول تا پنجم جهان را کسب کرده است.

 

«حسن صالحی»  در سی و سومین نشست کمیته شیلات سازمان فائو (COFI) در مقر سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در رم گفت، ایران در دریای عمان و خلیج فارس جایگاه نخست صید را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: ایران در زمینه صنعت شیلات و در بحث های مربوط به پرورش ماهی خاویاری، پرورش میگو، پرورش ماهی در قفس و پرورش ماهی قزل آلا در سال های اخیر رتبه های اول تا پنجم جهان را کسب کرده است و در صنعت مربوط به حفظ ذخایر ماهیان دریایی به ویژه در رها سازی بچه ماهی ها در دریا اقدامات خوبی داشته و مصرف سرانه نیز رشد قابل توجهی پیدا کرده است.
‘خوزه گراتسیانو داسیلوا’ مدیرکل فائو نیز در این نشست پنج روزه گفت: از سال ۱۹۶۱رشد سالانه جهانی مصرف ماهی دو برابر رشد جمعیت بود و این نشان می دهد که بخش صید و صیادی و آبزی پروری برای رسیدن به اهداف فائو برای جهانی بدون گرسنگی و سوء تغذیه اساسی است.
به گزارش ایرنا، محور این دور از نشست پنج روزه کمیته شیلات فائو که هر دو سال یک بار و با حضور نمایندگان کشورهای عضو و ناظر این کمیته در مقر این سازمان در رم برگزار می شود، بررسی وضعیت جهانی شیلات، صید و صیادی، مدیریت ماهیگیری در مقیاس کوچک، تجارت بازار آبزیان و مقابله با صید غیر قانونی است.
در این نشست بیش از ۱۱۰ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران که یکی از کشورهای پیشرو در زمینه بازار آبزیان و توسعه شیلات در منطقه محسوب می شود، حضور دارند.
کمیته شیلات (COFI)، یکی از انجمن های فرعی شورای فائو است که در سال ۱۹۶۵ تاسیس شد. این کمیته در حال حاضر تنها انجمن بین المللی است که در آن مشکلات و مسائل مربوط به شیلات و آبزی پروری بین المللی، توصیه های مربوط به دولت ها، سازمان های ماهیگیری منطقه ای، سازمان های غیر دولتی، صیادان، سازمان فائو و جامعه بین المللی، به صورت دوره ای در سطح جهانی مورد بررسی قرار می گیرد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *