1

رئیس سازمان شیلات کشور خبر داد؛ افزایش ۴۰ برابری تولیدات صید و آبزی‌پروری کشور در چهل سالگی انقلاب

رئیس سازمان شیلات کشور، از افزایش ۴۰ برابری تولیدات صید و آبزی‌پروری کشور در چهل سالگی انقلاب خبر داد.

 

 

به گزارش ایلنا، نبی‌الله خون‌میرزایی در جشنواره تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در سال ۵۷ کل تولیدات صید و آبزی‌پروری کشور ۳۲ هزار تن بود که این میزان در سال ۹۶ به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن یعنی ۴۰ برابر رسید.

وی ادامه داد: تجلیل از نمونه‌ها افتخار ماست و ما با کمک فعالان، کشاورزان و بهره‌برداران پرتلاش و به مدد نیروهای متعهد و کارآزموده از این شرایط سخت عبور خواهیم کرد و پیمان‌شکنان برجام را شکست خواهیم داد.

رئیس سازمان شیلات ایران، توسعه آبزی‌پروری و تکمیل زنجیره تولید را از برنامه‌های در دستورکار این سازمان برشمرد و به مسئولان و بهره‌برداران استان قول داد تا زمینه توسعه آبزی‌پروری و تکمیل زنجیره تولید در این استان را فراهم کند.

خون‌میرزایی در جشنواره طبخ آبزیان در شهرستان اردل، با بیان اینکه مصرف مواد غذایی سودمند باید در جامعه فرهنگ‌سازی و ترویج شود، اظهار داشت: اکنون مصرف ماهی به عنوان یک ماده مناسب غذایی در ایران نصف سرانه جهانی است.

وی افزود: طبق بررسی‌ها، سرانه مصرف ماهی در جهان ۲۲ کیلوگرم بوده اما در ایران ۱۱ کیلوگرم در سال است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه فرهنگ مصرف غذایی در سبد خانواده ایرانی دارای اشکالاتی است که باید آن را اصلاح کرد، تصریح کرد: افزایش مصرف بعضی از مواد خوراکی یا کاهش مصرف برخی دیگر از مواد غذایی مانند بالا بودن مصرف شکر، روغن، روغن‌های اشباع، نمک و کربوهیدارت‌ها و کمبود مصرف پروتئین‌های حیوانی از جمله این اشکالات به شمار می‌رود.

خون‌میرزایی اضافه کرد: مصارف نادرست خوراکی‌ها، هزینه‌های سنگینی برای سلامت جامعه به دنبال دارد.

وی بر فرهنگ‌سازی استفاده از ماهی در کشور تاکید و خاطرنشان کرد: بانوان ایرانی می‌توانند با افزایش سرانه مصرف ماهی به فرهنگ‌سازی در این بخش کمک کنند. یکی از عواملی که در رشد فرهنگ‌ها بسیار تاثیرگذار است، هم‌افزایی خرده‌فرهنگ‌ها و در کنار هم قرار گرفتن آنها در جامعه است.

در این جشنواره بیش از۱۰۰ نفر از بانوان استان در مسابقه طبخ ماهی شرکت کرده و پس از داوری به ۱۰ نفر از برترین طبخ‌ها جوایز نفیسی اهدا شد.