اهم اخبار

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار: مازاد روزانه تخم مرغ به ۲۵۰ تن رسید/قیمت هر کیلو تخم مرغ ۶ هزار و ۳۰۰ تومان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

ناصر نبی پور تولید روزانه تخم‌مرغ را حدود ۲ هزار و ۹۰۰ تن اعلام کرد و گفت: با احتساب مصرف، روزانه ۲۵۰ تن از این‌میزان مازاد بر نیاز داخل است.

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶ هزار و ۲۰۰ تا ۶ هزار و ۳۰۰ معادل شانه‌ای ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه پشتیبانی امور دام هر کیلو تخم مرغ را با نرخ ۶ هزار و ۵۰۰ تومان از مرغداران خریداری می‌کند، افزود: پشتیبانی امور دام به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از زیان مرغداران در نظر دارد که به مرور قیمت خرید تخم مرغ را به نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار برساند.

نبی پور قیمت تخم مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به مازاد عرضه در برابر تقاضا بعید است که قیمت تخم‌مرغ به نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار برسد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار ادامه داد: اگر پشتیبانی امور دام اقدام به خرید توافقی تخم مرغ از تولیدکنندگان نمی‌کرد به سبب نبود کشش بازار و فاصله چشمگیر با قیمت تمام شده، مرغداران چاره‌ای جز حذف گله نداشتند.

وی تولید روزانه تخم‌مرغ را ۲ هزار و ۸۵۰ تا ۲ هزار و ۹۰۰ تن اعلام کرد و گفت: با احتساب مصرف، روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن از این‌میزان مازاد بر نیاز داخل است.

نبی پور با بیان اینکه صادرات تخم مرغ به طور کامل طی یک ماه اخیر متوقف شده است، گفت: با وجود مازاد چشمگیر تولید باید رایزنی مناسبی در این زمینه صورت گیرد.

نبی پور  در پایان درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی افزود: هم اکنون مرغداران در تامین ذرت با چالش‌هایی روبرو هستند که امیدواریم پشتیبانی امور دام با توزیع از انبار‌های استانی در این‌خصوص به مرغداران کمک کند.

سرویس خبری: صنعت غذا

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *