اهم اخبار

رئیس کمیته دام و طیور مجلس:افزایش قیمت‌ نهاده‌های دامی منطقی نیست

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس کمیته دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روز گذشته وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده بود تغییر قیمت ارز مشمول نهاده‌هایی که تاکنون وارد شده‌اند نیست، گفت: افزایش قیمت‌ نهاده‌های دامی منطقی نیست.

علی ابراهیمی در تشریح نشست کمیته دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود: به دلیل اینکه واردکنندگان با نرخ قبلی ارز ۳هزار و۸۰۰ تومان واردات داشته‌اند قاعدتا افزایش قیمت‌ها منطقی نیست.
رئیس کمیته دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه تشریح نشست روز گذشته این کمیسیون اظهار داشت: جلسه اول این کمیته با انجمن کارخانجات خوراک دام و طیور بود.
این نماینده مجلس ادامه داد: معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی، نماینده گمرک و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج جهاد کشاورزی به لحاظ موضوعاتی که در راستای وظیفه قانونی ما برای کنترل واردات و تولید مواد تراریخته مصوبه برنامه ششم توسعه داشته‌ایم در این نشست حضور داشتند.
ابراهیمی با بیان اینکه ظاهرا مشکلاتی در ترخیص کالاها وجود داشت که توضیحاتی در این خصوص داده شد، بیان کرد: در این جلسه مقرر شد به شکلی عمل شود که قانون و نظارت به خوبی عمل شود و همچنین سرعت عمل کافی نیز وجود داشته باشد که واردکنندگان معطل نشوند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اصل قانون بسیار شرایط خوبی دارد و درخصوص محصولات تراریخته اطمینان خاطری را به مصرف کنندگان می‌دهد تا به صورت پراکنده و غیرقابل نظارت واردات محصولات تراریخته انجام نمی‌شود.
ابراهیمی عنوان کرد: زمانی ‌که کشور مبدا گواهی محموله‌های وارداتی را صادر کند و در مقصد نیز این محموله‌ها کنترل شوند خیال ما راحت تر است؛ فعلا برای مصرف دام و طیور که تقریبا تا مصرف انسانی یک واسطه هستند این موضوع را دنبال می‌کنیم.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بحث دوم تولیدکنندگان درخصوص نرخ ارزی که در قانون مصوب شده و نرخ اعلامی ارز دولت که این دو مبلغ تفاوت دارند بود، عنوان کرد: تولیدکنندگان نگران افزایش قیمت نهاده‌های دامی وارداتی بودند که موضوع مطرح شد.

**افزایش قیمت‌ نهاده‌های دامی منطقی نیست
ابراهیمی گفت: به دلیل اینکه واردکنندگان با نرخ قبلی ارز ۳هزار و۸۰۰ تومان واردات داشته‌اند قاعدتا افزایش قیمت‌ها منطقی نیست.
این نماینده مجلس تصریح کرد: روز گذشته نیز وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد تغییر قیمت ارز مشمول نهاده‌هایی که تاکنون وارد شده‌اند نیست، تفاوت نرخ دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تا ۳ هزار ۸۰۰ تومانی مصوب باید در مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف شود.

**تنش در بازار گوشت قرمز مشاهده نشده است
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه دوم کمیته گزارشی از وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام در خصوص نحوه تولید گوشت قرمز در کشور و میزان واردات صورت گرفته ارائه شد.
ابراهیمی در ادامه بیان کرد: اخباری داشتیم که در برخی از نقاط گوشت قرمز گران شده اما با توجه به توضیحاتی که ارائه شد می‌توان گفت تنش در بازار گوشت قرمز مشاهده نشده است.
رئیس کمیته دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی مجلس یادآور شد: در سرشماری کشاورزی مشکل داریم و به اعتقاد من برگزارکنندگان این سرشماری متخصص نیستند.
ابراهیمی گفت: زمانی که آمارهای دقیق در دسترس نداشته باشیم در برنامه ریزی و برآوردهای تولیدی و یا تصمیم درخصوص واردات دچار مشکل می‌شویم.
رئیس کمیته دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در خصوص گوشت قرمز اگر مقداری دقت و توجه کنیم با واردات علوفه یا حتی علوفه‌های خشوی زمینه تولید گوشت قرمز مورد نیاز کشور را داریم.
به گزارش خانه ملت، ابراهیمی خاطرنشان کرد: با پرورش‌های فراسرزمینی با توجه به شرایط کم آبی کشور موافق هستیم اما اعتقاد دارم تامین یک میلیون تن گوشت قرمز در کشور غیرممکن نیست.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *