اهم اخبار

رشد ۹۰ درصدی مساحت گلخانه ها در هفت سال گذشته

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزیر جهاد کشاورزی از رشد ۹۰ درصدی توسعه گلخانه ها در دولت های یازدهم و دوازدهم خبر داد و گفت: مساحت گلخانه های کشور از هشت هزار هکتار در سال ۹۱ به ۱۵ هزار و ۲۰۰ هکتار در امسال افزایش یافت.

 

 

به گزارش سه شنبه تارنمای وزارت جهاد کشاورزی، «محمود حجتی» در پنجمین جلسه ستاد عالی گلخانه های کشور اعلام کرد مساحت گلخانه ها در دولت تدبیر و امید به میزان ۷۲۰۰ هکتار افزایش یافت.
حجتی افزود: با توجه به نقش گلخانه ها در افزایش تولید، اشتغال و بهره وری در آب باید در زمینه توسعه گلخانه ها اهتمام بیشتری شود.
وی ادامه داد: برای ساخت گلخانه در باغ و زمین کشاورزی که حقابه و پروانه بهره برداری دارند، به مجوز جدید نیاز نیست و همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی محسوب نمی شود.
این مسوول بر لزوم افزایش سهم منابع مالی مربوط به ساخت گلخانه ها در بانک کشاورزی تاکید کرد.

** ایجاد تشکل گلخانه داران در شاخه های مختلف
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: باید تشکل گلخانه داران در شاخه های مختلف برای ایجاد زنجیره های تامین تا بازاررسانی نهاده ها و محصولات گلخانه ای تشکیل شود.
وی ادامه داد: باید پایانه های صادراتی متناسب با پراکنش گلخانه ها در سراسر کشور جانمایی و ساخته شود.
حجتی بر آسیب شناسی میدانی مسائل و مشکلات توسعه گلخانه ها برای بهبود فضای کسب و کار تاکید کرد و افزود: برای ایجاد تحول مستمر باید آسیب ها در میدان شناسایی و با تشکیل اتاق فکر، در زمینه حل و فصل مسائل و مشکلات اقدام شود.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی بیست و هفتم بهمن ماه از ایجاد زنجیره ارزش در ۱۰ هزار هکتار از گلخانه های کشور خبر داد تا بهره‌وری و سودآوری در این بخش افزایش یابد.
در یک سال گذشته ۱۳۱ شهرک کشاورزی با بیش از ۱۵ هزار هکتار عرصه برای واگذاری به سرمایه گذاران در قالب فراخوان و مقررات آماده شد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *