اهم اخبار

رییس سازمان دامپزشکی:محموله پنج هزارتنی گوشت قرمز امروز به ایران می رسد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: کشتی سردخانه دار حامل پنج هزار تن گوشت قرمز برزیل چهارشنبه (امروز) وارد می شود و در ساحل جنوب کشور پهلو می گیرد.

 

به گزارش اگروفودنیوز، «علیرضا رفیعی پور» دیروز (سه شنبه) در نشست خبری خود به مناسبت رونمایی از لباس مسوولان فنی دامپزشکی افزود: به دلیل اعمال تحریم ها علیه ایران، دشمنان اجازه نمی دهند کانتینرهای سردخانه دار و کشتی های پهن پیکر کانتینردار برای ما گوشت حمل کنند .
رفیعی پور ادامه داد: ما تلاش کرده ایم با روش هایی، تحریم ها را دور بزنیم.
به گفته وی، قرار است محموله گوشت قرمز از برزیل بارگیری و در ایران تحویل داده شود.

** صدور مجوزهای دامی به سازمان نظام دامپزشکی محول شد
رییس سازمان دامپزشکی کشور درباره خاتمه چند سال کشمکش سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی درباره حوزه وظایف گفت: براساس ماده ۲ شیوه نامه و دستورالعمل اجرایی، از امروز با امضای تفاهمنامه ای صدور پروانه ها برای ذی نفعان در بخش خصوصی دارویی، درمانی، درمانگاه ها، بیمارستان ها، مراکز آزمایشگاهی و مایه کوبی به سازمان نظام دامپزشکی ابلاغ و محول می شود.
وی تصریح کرد: به دلیل محدودیت حوزه دولتی و قواعد و قوانین جاری بر این قضیه، انتظار می رود اجرای این شیوه نامه توسط نظام دامپزشکی سرعت بیشتری به خود بگیرد که در این صورت ۳۰ هزار نفر در بخش خصوصی از این شیوه نامه بهره مند می شوند.

** ۲۰ میلیون دز واکسن آنفلوانزای پرندگان تزریق شد
رییس سازمان دامپزشکی کشور درباره واکسیناسیون آنفلوانزای پرندگان که امسال در پنج استان کشور به طور آزمایشی اجرا شد، گفت: بیش از ۲۰ میلیون دز واکسیناسیون انجام و تاکنون حدود ۹ میلیون قطعه طیور علیه این بیماری واکسینه شده اند.
به گفته وی، قرار است حدود ۱۰ میلیون دز واکسن برای جلوگیری از آلودگی اکوسیستم زاینده رود تا هفته آینده ارسال شود.
وی اضافه کرد: در صورتی که آنفلوانزای مرغی طغیان نکند، امسال ۲۰ تا ۳۰ درصد تلفات در مرغداری ها خواهیم داشت.
رفیعی پور افزود: در ۲ ماه اخیر، ۲ کانون بومی و هشت کانون صنعتی آلوده به آنفلوانزای پرندگان در کشور گزارش شد که اگر برنامه های کنترلی و پیشگیرانه نبود مانند سال های قبل این ویروس در صنعت طیور طغیان می کرد.
«تلاش داریم امسال با اپیدمی ویروس آنفلوانزای پرندگان مواجه نشویم و برنامه ما این است که هر هفته ۱۵ میلیون دز واکسن در این حوزه مصرف کنیم».
وی یادآوری کرد در ۱۰ سال گذشته با شیوع ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور روبرو بودیم. در سال ۱۳۸۶، حدود ۲۷۵ کانون آلوده به ویروس در کشور داشتیم که این عدد پارسال به ۷۴۸ مورد افزایش یافت.
رفیعی‌پور گفت: برای مقابله با بیماری فوق حاد پرندگان اقدامات چهارده‌گانه‌ای را مانند واکسیناسیون مرغ‌های تخم‌گذار به طور جدی دنبال می‌کنیم و امیدواریم سال آینده را بدون آسیب جدی از سوی آنفلوآنزای حاد پرندگان سپری کنیم.
به گزارش ایرنا، پارسال طبق آمارها با شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای مرغ تخمگذار صنعتی و بومی بیش از ۲۶ میلیون قطعه مرغ معدوم شد.
در سال ۱۳۹۵ نیز به دلیل شیوع این بیماری ۱۱ میلیون قطعه مرغ معدوم شده بود.
رییس سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه این نشست خبری از لباس کار مسوولان فنی دامپزشکی کشور رونمایی کرد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *