اهم اخبار

زغال اخته ترک وارد بازار شد/ ترکیه؛ شریک اول ایران در واردات میوه

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید میوه در ترکیه بسیار پایین است و به همین دلیل این محصولات به ایران قاچاق می‌شود، از ورود زغال اخته ترک به بازار داخل خبر داد.

سید حسین مهاجران در گفتگو با مهر با بیان اینکه میوه‌های داخلی عرضه شده به بازار از کیفیت خوبی برخوردار هستند و استقبال خوبی از آنها می‌شود، درباره آخرین وضعیت توزیع میوه‌های ممنوعه خارجی اظهارداشت: درحال حاضر عمده میوه‌های خارجی موجود در بازار شامل پرتقال، لیموترش، آووکادو و زغال اخته هستند.

وی با اشاره به اینکه پرتقال‌های خارجی موجود در بازار مصری هستند، گفت:لیموترش‌های ممنوعه نیز از ترکیه، آفریقا و برزیل وارد می‌شوند ضمن اینکه واردات آووکادو  و زغال اخته هم از ترکیه انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه ارزان‌ترین تولید میوه در دنیا مربوط به کشور ترکیه است، اظهارداشت: قیمت تمام شده تولید میوه در ترکیه نسبت به ایران بسیار کم و این درحالی است که میوه‌های وارداتی از این کشور، با قیمتی بسیار گران‌تر از تولیدات داخلی به فروش می‌رسند.

مهاجران در پاسخ به این پرسش که آیا عرضه سایر میوه‌های وارداتی از جمله سیب درختی، هلو و غیره متوقف شده است گفت: عرضه این محصولات به میزان اندک ادامه دارد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *