اهم اخبار

سازمان حفظ نباتات اعلام کرد:مبارزه با انواع ملخ در ۱۳۰ هزار هکتار

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: مبارزه با انواع ملخ‎ها در سال گذشته ۱۳۰ هزار هکتار بوده است.

به گزارش ایسنا، سعید معین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سن آفتی است که همیشه برای ما ایجاد خسارت می‌کند، چراکه از سال‌های خیلی دور بومی کشور ماست و در کشور ما فعالیت می‌کند و اگر مبارزه نکنیم خسارات جبران ناپذیری به گندم وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه ملخ آفتی است که به محصولات مختلف حمله می‌کند و حالت‌های مختلف دارد، افزود: مهمترین ملخی که خسارت سنگینی وارد می‌کند ملخ صحرایی است و البته در چند سال اخیر این اتفاق نیفتاده است.

معین تصریح کرد: هم اکنون این ملخ بیشتر در کشور یمن و قسمت‌هایی از سودان مستقر است که اگر شرایط آب و هوایی مساعد باشد و بادی که به سمت ایران می‌آید در جهت وضع حرکت آن باشد می‌تواند به کشور ما نیز وارد شود.

مدیر آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور خاطرنشان کرد: از چند سال پیش تمهیداتی را در کشور اندیشیدیم و پنج آمادگاه در کشور احداث شده که نقاط مختلف را پوشش می‌دهند.

وی گفت: آمادگاه جنوب کشور هم اکنون در جیرفت است که امکانات لازم را برای مبارزه با ملخ در سطح حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار هکتار را دارد و اگر نیاز باشد از طریق ستاد بحران، وزارت کشور و همکاری و همیاری وزارت متبوع اقدام خواهیم کرد اما فعلا از این لحاظ مشکلی نداریم.

معین با بیان اینکه بزرگترین مشکل کشور مبارزه با ملخ‌های مراکشی است، ادامه داد: سال گذشته بیشتر در استان‌های شمالی کشور یعنی از خراسان رضوی تا اردبیل حدود ۷۰ هزار هکتار با آن مبارزه کردیم.

مدیر آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور بیان کرد: مبارزه سال گذشته با انواع ملخ‌ها ۱۳۰ هزار هکتار بوده است. ولی آمادگی کشور برای مقابله با حمله احتمالی ملخ که احتمالش خیلی کم بوده بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار هکتار است و مشکلی در این رابطه نداریم.

وی اظهار کرد: آمادگی‌هایی نظیر آموزش پرسنل و مدیریت اجرایی کار فراهم است و پایش به صورت مستمر انجام می‌شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *