اهم اخبار

مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو :برچسب‌های چراغ راهنما که به‌منظور کمک به نظارت مردم در انتخاب ماده غذایی بر روی محصولات درج می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

محمد‌هاشمی، در نخستین گردهمایی فعالان صنعت تغذیه و سلامت کشور با رویکرد تجلیل از واحدهای محبوب و نمونه کشور که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، گفت: امروزه ثابت شده که غذای ناسالم منشاء بسیاری از بیماری‌هاست.

اگروفودنیوز – محمد‌هاشمی، سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: یکی از راهبردهای مهم توسعه، تحقق شعار «پیشگیری مقدم بر درمان» است. از همین رو، تامین سلامت غذا از مزرعه تا بشقاب از پیش شرط‌‌های سلامت جامعه و عامل مهمی در برقراری شرایط ثبات رفاه صلح و امنیت ملی و بین‌المللی است.

وی افزود: امروزه ثابت شده که غذای ناسالم منشاء بسیاری از بیماری‌هاست،همچنین بروز بسیاری از بیماری‌ها ریشه در عدم سلامت مواد موجود در مواد غذایی دارد.با توجه به اینکه لازمه انجام هر فعالیتی شناخت نیازهای مردم و برنامه‌ریزی بر اساس آن نیازهاست؛ بنابراین برای تعیین اقدامات موثر در راستای کاهش آلاینده‌های غذایی می‌بایست ابتدا نیازهای گروه مخاطب در زمینه آگاهی، نگرش و رفتار ایشان در خصوص نحوه برخورد با آلاینده‌ها تعیین شود تا مبتنی بر نیازها مداخلات دقیق‌تری برای بهره‌گیری از ظرفیت اجتماعی جهت کاهش این مخاطرات تنظیم و اجرا شود.

در ادامه حسین رستگار، مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو در خصوص برچسب‌های درج شده در محصولات خاطر‌نشان کرد‌: برچسب‌های چراغ راهنما که به‌منظور کمک به نظارت مردم در انتخاب ماده غذایی بر روی محصولات درج می‌شود، شامل سه رنگ قرمز، نارنجی و سبز بوده و میزان چربی، قند، نمک و روغن‌های ترانس در هر سهم ماده غذایی را نشان می‌دهد. رنگ سبز نشان‌دهنده عدم محدودیت مصرف، رنگ زرد نشان‌دهنده احتیاط مصرف و رنگ قرمز نیز نشان‌دهنده محدودیت مصرف است. وی ادامه داد: در واقع چراغ راهنما، با توجّه به تنوع مواد غذایی و آشامیدنی این امکان را به مصرف‌کننده می‌دهد تا ماده غذایی مورد نظر خود را براساس الگوی مصرف و یا محدودیت‌های مصرفی انتخاب کند؛ در نتیجه سبب ارتقای سطح سلامت جامعه و کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان و… می‌شود.

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *