اهم اخبار

سکوت دوباره حجتی درباره تاخیر ۴ ماهه دولت در اعلام نرخ تضمینی محصولات کشاورزی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی بار دیگر در مقابل سوالات خبرنگاران در مقابل دلایل اعلام دیر هنگام نرخ خرید تضمینی گندم توسط سازمان برنامه و بودجه سکوت پیشه کرد تا اختلاف در دولت بر سر اعلام نرخهای تضمینی محصولات کشاروزی به اذهان تداعی شود.

به گزارش خبرنگار کشاورز باشگاه خبرنگاران تسینم «پویا»، محمود حجتی امروز در حاشیه اولین جشنواره علمی کشاورزی و سی‌یکمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی در مواجهه با پرسشی درباره چرایی عدم اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی توسط دولت سکوت پیشه کرد.

بنابراین گزارش سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور باید نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را که وزارت جهاد کشاورزی قبل از آغاز سال زراعی پیشنهاد داده بود اعلام می‌کرد اما این سازمان در اعلام این نرخ تاخیری نزدیک به ۴ ماهه دارد.

این تاخیر بی‌سابقه در ادوار خرید تضمینی محصولات کشاورزی باعث نگرانی جامعه کشاورزی کشور شده است اما وزارت جهاد کشاورزی در خصوص دلایل اعلام دیر هنگام این نرخ صحبتی به عمل نمی‌آورد و حجتی در تنها واکنش خود به خبرنگار کشاورزی تسنیم اعلام  کرده که این امر ربطی به ما ندارد.

حجتی در این گفت‌وگو اعلام کرد که به موقع نرخ‌مان را به دولت اعلام نکردیم اما اینکه سازمان برنامه و بودجه (به موقع نرخ تضمینی را اعلام نمی‌کند) موضوع دیگری است.

بنابراین گزارش حسن روحانی در مراسم جشن خودکفایی گندم سالجاری اعلام کرد که دولت برای پرداخت مطالبات کشاورزان و تسویه حساب خرید تضمینی گندم با دشواری بسیاری مواجه شد به طوری که مجبور شدیم به اندازه نیمی از بودجه دولت بابت خرید تضمینی گندم بپردازیم.

براین اساس دلیل اعلام دیرهنگام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی قبول نکردن نرخ ۱۵۰۰ تومانی گندم که نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت در یک نشست خبری اعلام کرده بود مطرح است. محمود حجتی براساس رایزنی‌هایی که در دولت داشته به دنبال افزایش نرخ تضمینی گندمی است که در سالجاری سازمان مدیریت برنامه وبودجه تنها افزایش ۳۰ تومانی را برای آن اعمال کرده است.به همین منظور برای مشخص نشدن اختلاف موجود در دولت بر سر نرخ خریدی تضمین گندم در مقابل سوالات خبرنگاران سکوت پیشه می‌کند.

سمیه براتی

نویسنده

سمیه براتی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *