اهم اخبار

صادر کننده نمونه کشور :از فرصت افزایش نرخ ارز برای صادرات استفاده نکردیم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

علی شریعتی مقدم، مدیرعامل گروه بین‌المللی نوین زعفران  و صادر کننده برتر کشور در بازدید خبرنگاران از این شرکت به مناسبت روز صنعت گفت : نوسانات ارزی و تغییر مقررات و بخشنامه‌های مختلف، باعث ایجاد مشکل در قیمت‌گذاری اکثر محصولات شده و این موضوع برای زعفران هم به ویژه در بحث بسته‌بندی مشکل‌زا بوده و این بی‌ثباتی بازار خود از عوامل کاهش گردش اقتصادی است.

 

وی تصریح گرد: افزایش نرخ ارز می‌تواند به افزایش صادرات کمک کند اما متاسفانه فرصت افزایش نرخ ارز تبدیل به یک راهبرد کلان برای توسعه صادرات نشده و گرچه در برخی ارقام، شاهد افزایش صادرات کشور در دو تا سه ماهه نخست امسال هستیم اما در واقع صادرکنندگان با نگرانی جدی در انتقال پول خود و تهیه مواد اولیه‌شان روبرو هستند.

 

شریعتی مقدم افزود: اگر کشور ما به جای ۳۰ یا ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ۱۵۰ یا ۲۰۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته باشد، نه مشکل اشتغال خواهیم داشت و نه مشکل بزهکاری در جامعه. به خاطر صادرات باید ارتباطمان با کشورهای دیگر خوب باشد و به روز باشیم تا در بازار هدف بتوانیم رقابت کنیم.

 

مدیرعامل گروه نوین زعفران ادامه داد : این شرکت در افزایش کیفیت، بسته‌بندی، تنوع و تکنولوژی بسته‌بندی زعفران همواره پیشرو و پیشگام بوده است و از جمله بسته‌بندی‌های ابتکاری؛ بسته‌های کپسولی از زعفرانهای آماده مصرف به میزان ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلی گرم است که از سوی دیگر کشورها هم کپی‌برداری شده است.

 

شریعتی مقدم  گفت : در مجموع نوین زعفران تاکنون ۴۰۰ نوع بسته‌بندی محصول داشته که ممکن است برخی‌ از آنها در حال حاضر  از رده خارج شده باشند.

 

وی افزود : از تکنولوژی روز برای خشک کردن زعفران استفاده می‌کنیم و با خشک کردن سریع زعفران قدرت رنگ گیری و کیفیت زعفران یک و نیم تا دو برابر می‌شود و به کاهش آلودگی این محصول نیز کمک می‌کند.

 

این صادر کننده نمونه کشور در ادامه گفت : در متوسط تولید از ۱۱۰ هزار هکتار اراضی، ۳.۱ کیلوگرم زعفران برداشت می‌شود؛ یعنی ۳۳۸ تن زعفران خشک در سال زراعی ۹۶_۹۷ برداشت شده است که در مزارع آرمانی نوین زعفران این میانگین بین ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم است و نشان می‌دهد اگر روی راندمان تولید کار کنیم می‌توانیم منافع بیشتری برای بخش تولید داشته باشیم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *