اهم اخبار

عدم تمایل ایران برای خرید نارنگی از پاکستان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه صادر کنندگان و وارد کنندگان میوه و سبزیجات پاکستان گفت: در طی ۶ سال گذشته به دلیل بی میلی دولت ایران به صدور مجوزهای واردات، نارنگی پاکستان نتوانسته به ایران صادر شود.

به گزارش اگروفودنیوز به نقل از پایگاه خبری دنیا نیوز، اتحادیه صادر کنندگان و وارد کنندگان میوه و سبزیجات پاکستان اعلام کرد، با توجه به مسائل مختلف رخ داده در زمینه صادرات نارنگی به ایران و روسیه در سال جاری، این اتحادیه هدف گذاری صادراتی به این کشورها را کاهش داده است.

هزینه های بالای تولید، سخت تر شدن رقابت و موانع مختلف تجاری اعمال شده از سوی ایران و روسیه از دلایل کاهش صادرات نارنگی پاکستان به این بازارها اعلام شده است.

وحید احمد، رئیس این اتحادیه گفت، در طی ۶ سال گذشته به دلیل بی میلی دولت ایران به صدور مجوزهای واردات، نارنگی پاکستان نتوانسته به ایران صادر شود.

تقاضا برای خرید نارنگی پاکستان به دلیل ظاهر نامناسب، داشتن هسته زیاد و نوعی آفت کاهش قابل توجهی داشته است. احمد افزود، ایران همانند روسیه یک بازار بزرگ برای نارنگی تولیدی پاکستان است، اما به دلیل عدم صدور مجوز واردات از سوی دولت ایران، صادرات نارنگی به این کشور در طی ۶ سال گذشته متوقف شده است.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *