اهم اخبار

عضو شورای ملی زعفران: افزایش قیمت طلای سرخ در شب عید منتفی است/حداکثر نرخ هر کیلو زعفران ۱۱ میلیون تومان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

حسینی گفت: با توجه به افزایش عرضه زعفران، بعید است که نوسان خاصی در بازار شب عید اتفاق بیفتد.

 

 

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نسبی بازار زعفرانخبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ ایرانی۶ میلیون و حداکثر ۱۱ میلیون تومان است.

وی افزود: با توجه به افزایش عرضه زعفران از سوی کشاورزان در ایام پایانی سال و رکود صادرات انتظار می‌رود که با کاهش قیمت مواجه نشویم.

حسینی ادامه داد: با توجه به افزایش عرضه زعفران، بعید است که نوسان خاصی در بازار شب عید اتفاق بیفتد.

عضو شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه آمار دقیقی از صادرات طلای سرخ در دسترس نیست، بیان کرد: با توجه به تعلل گمرک در اعلام آمار، نمی‌توان رقم دقیقی در این باره اعلام کرد.

وی با اشاره به ضرورت رفع مشکلات پیش روی صادرات بیان کرد: با توجه به معضلات بازگشت پول و مسائل تحریم، امکان نقل و انتقال ارز به سهولت وجود ندارد که این امر ریسک صادرات را افزایش می‌دهد، بنابراین مسئولان باید راه حل مناسبی برای رفع معضل کنونی بیندیشند.

حسینی با اشاره به تاثیر ثبات قیمت زعفران در رونق بازار صادرات بیان کرد: استمرار ثبات قیمت زعفران و عدم دخالت در بحث خرید توافقی در بلندمدت توسعه صادرات را به همراه دارد.

عضو شورای ملی زعفران در پایان تصریح کرد: در سال جدید از مسئولان و سیاست گذاران دولتی انتظار می‌رود که از تجربه بخش خصوصی در تصمیم گیری‌ها استفاده شود.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *