1

دبیر فدراسیون تشکل های صنایع غذایی و کشاورزی کشورعنوان کرد: عملیاتی نشدن شعارهای سال، تولید و اقتصاد کشور را به نابودی می کشاند

این مطلب درد نامه یا رنجنامه یا نگرانی، به همه مسئولین محترم دولتی، نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ، مقام محترم قوه قضاییه، شورای محترم نگهبان، شورای تشخیص مصلحت نظام عرض می شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)؛ محسن نقاشی، دبیر فدراسیون صنایع غذایی و کشاورزی کشور بیان کرد اقتصاد مقاومتی حمایت از کالای ایرانی و انتخاب سال رونق تولید یکی از هوشمندانه ترین خط مشی هایی بود که توسط مقام معظم رهبری اعلام گردید و اعلام سال رونق تولید نقطه امیدی در دل تولید کنندگان کشور شد و انصافا تولید کنندگان با جان ودل در این راه قدم برداشتند و با رقبای غول آسا و مخالفان سرسخت تولید و تحریم کنندگان از خدا بی خبر جانانه ایستادگی نمودند و مینمایند ، ولی متاسفانه اقداماتی صورت میگیرد ، که کاملا پر واضح ست که جهانخوار، دیروز با لباس سلطان سکه و سلطان دلار و سلطانهای دیگر چه آسیبی به نظام اقتصادی کشور وارد نمودند و نظام و مردم را در چه تنگناهای سختی وارد نمودند و بار دیگر دولت با کمک تولید کنندگان از بخش کشاورزی و صنعت توانست با قدرت تمام از آن برهه تاریخی نیز عبور نماید.

محسن نقاشی افزود: بار دیگر ثابت شد که رهنمودهای توجه به تولید عالمانه ست وقتی تولید کنندگان در سال رونق تولید رزمندگان جنگ اقتصادی نامیده می شوند این پیام کاملا هوشیارانه و مدبرانه است.

ولی این هجمه ها علیه تولید چیست ؟ این ضدیتهای ضد تولیدی کار را به کجا پیش خواهد برد!
خلا سلاح جهاد کشاورزی از روندی که کاملا متولی آن است و در تمام دنیا حتی سازمان فائو هم بخش کشاورزی و غذا بخشی مجزا ست و صنعت بخشی دیگر. محول کردن امور کشاورزی به صنایع و معادن نتیجه اش آن شد که تولید گندم و چغندر و شکر چه سرنوشتی پیدا کرد و گوجه و سیب زمینی و… قیمت گذاری ۲۵ قلم از محصولات کشاورزی نتیجه ای جز متضرر شدن کشاورز و رها کردن کشاورز از کشاورزی و مهاجرت به شهرها و رشد حاشیه نشینی و افت تولید و نهایتا و به اجبار رجوع به واردات و وابستگی و سود واردات به بهانه آنکه اصلا تولید در کشور مرقوم به صرفه نیست و پول وسود در واردات است.

تنها چیزی که برای این قشر ضد تولید داخلی مهم نیست اشتغال و بیکاری و ناهنجاری و تشدید جرم و نابودی خانواده ها است.

همچنین وی اضافه کرد: هشت ماه از سال رونق تولید گذشت و هنوز مسئله ربای بانکی ، مالیات ارزش افزوده ، بیمه ، یارانه مصوب جهت تولید ، غول نظام بو کراسی ، مشکلات صادرات و… و هرروز امور واردات سهل تر می شود.

آیا مشکلاتی که تولید کنندگان مواجه هستند یک هزارم برای واردات وجود دارد آیا تولید کننده ای که بدون هیچ سوبسید تولید می کند و تمام موارد ذکر شده را نپردازد با هزاران خط و نشانها روبرو ست ، چگونه میتواند با وارد کننده ای که با ارز ۴۲۰۰ وارد می کند و عوارض ۵ در صدی پرداخت می کند رقابت کند.

محسن نقاشی در ادامه اضافه کرد: در این فرصت کابوس تشکیل وزارت بازرگانی زنگ خطر دیگری برای تولید کنندگان گردیده ست. درد و خطر زیاد ست ای کاش قانون بهبود کسب و کار اجرا می شد و مدیران دولتی نامه معاون محترم حقوقی رییس جمهور را توجه نموده و موضوعات به این پراهمیتی را توجه نمایند و شرایط تولید را در نظر بگیرند و دلخوش به آن نباشند که کالای خارجی ارزانتر است. مطمئن باشند روزی که ارز دولتی قطع گردد، وارد کننده ای وجود نخواهد داشت که حتی بی کیفیت تر از این کالاهایی که وارد می کند بتواند وارد کند. آن روز که تولید تعطیل گردد و وارد کننده با ارز ۱۲ هزار تومانی کالا وارد کند چه خواهد شد و خوش‌بینانه ان که با دور زدنها تحریم کالا وارد شود اگر کاملا ممنوع شود که وای مصیبت دیگری ست.

سرویس خبری: صنعت غذا