اهم اخبار

فائو هنوز قصور عربستان در مبارزه با ملخ‌ها را نپذیرفته است/ دریافت خسارت از عربستان منوط به پذیرش رسمی فائو

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سخنگوی سازمان حفظ نباتات ایران گفت: یک‌ماه پیش نماینده سازمان فائو در هنگام بازدید از ایران تلویحا قصور عربستان در مبارزه با ملخ‌های صحرایی مهاجم را پذیرفت، اما هنوز تائید رسمی فائو به دست ما نرسیده است.

 

 

رضا میر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اعلام این مطلب، افزود: نمی‌توان بر اساس گفته‌های شفاهی نمایندگان فائو اقدامی انجام داد و کشور عربستان را متهم کرد.

وی ادامه داد: پذیرش تلویحی قصور عربستان در مبارزه با ملخ‌های مهاجم اتفاق جدیدی نیست و نماینده این سازمان در بازدید خود از ایران این موضوع را یک‌ماه پیش نیز اعلام کرده بودند.

میر با تاکید بر اینکه دریافت خسارت از کشور عربستان منوط بر پذیرش رسمی سازمان فائو است، افزود: از زمان بازدید فائو تا امروز خبری از این سازمان نشده است و پیگیری جدیدی نیز در این زمینه نداشته‌ایم.

وی یادآور شد: در همان روزهای ابتدایی درگیری کشور با این آفت، ما مراتب اعتراض خود را به فائو اعلام کرده‌ایم و اینکه آن‌ها راجع به این اعتراض اقدامی انجام داده باشند، تا امروز کاری صورت نپذیرفته است.

به گفته میر؛ سازمان فائو تا امروز به صورت رسمی و مکتوب نپذیرفته است که عربستان مقصر شرایط به وجود آمده ناشی از هجوم ملخ‌های صحرایی در ایران است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات ایران تفاوت سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی را شاهدی بر ادعای ایران در قصور عربستان دانست و افزود: سطح مبارزه با این آفت در عربستان تنها ۱۵۰ هزار هکتار بود در حالی ما تاکنون در سطحی معادل ۷۵۰ هزار هکتار مبارزه داشته‌ام، تفاوت قابل توجه حجم مبارزه نشان می‌دهد که عربستان کوتاهی کرده است.

میر با بیان اینکه جمله نماینده فائو دقیقا این بود که: عربستان آن طور که باید و شاید مبارزه نکرده” اظهار کرد: این نیز خبر جدیدی نیست و در جامع بین‌المللی قابل استناد نیست.

 

سرویس خبری: کشاورزی

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *