اهم اخبار

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس: کشور امسال بیشترین ذخیره مواد غذایی را دارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس گفت: امروز نسبت به همه سال های گذشته، بیشترین ذخایر استراتژیک کشور را دارا هستیم و آمارها در حوزه مواد غذایی و تامین امنیت غذایی، روشن است.

 

 

محمدعلی جوادی روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه کشور در شرایط سختی قرار دارد، افزود: شرایط کنونی سخت تر و پیچیده تر از هشت سال دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه تحریم ها، نظام و دولت را وارد فاز جدیدی کرده است، ادامه داد: بانیان تحریم و طراحان آن، برای امروز ما پیش بینی شکست کامل را کرده بودند ولی به حول قوه الهی با تدابیری که از سوی رهبر معظم انقلاب و ارکان نظام صورت گرفت؛ اکنون در شرایطی هستیم که پیک بحران ها را سپری کرده ایم.

جوادی خاطرنشان کرد: اکنون دنیا به این نتیجه رسیده است که هیچ راهی غیر از اینکه با این نظام و ملت کنار بیایند، نیست.

وی با بیان اینکه کشور از این شرایط سخت عبور خواهد کرد، خاطرنشان کرد: ما امید داریم که در آینده نزدیک رونق اقتصادی و رونق تولید و اشتغال را در کشور شاهد خواهیم بود.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس با باین اینکه مشکلات تحریم برای کشور بهره های زیادی هم داشت، تصریح کرد: یکی از نتایج تحریم، نگاه به ظرفیت ها و تولید داخلی و تحقق اقتصادی بود که در این زمینه اقدامات خوبی در کشور انجام شده است.

وی به خودکفا شدن کشور در تولید گندم اشاره کرد و گفت: افتخار می کنیم در چنین شرایط بحرانی، این موفقیت حاصل شده است؛ این در حالی است که قبل از این دولت تا ۶ و نیم میلیون تن در سال گندم وارد کشور می شد.

جوادی گفت: امروز با برنامه ای که داریم بر اساس آن پیش می رویم، بیش از ۹۰ درصد تولید شکر در داخل کشور انجام می شود و در آینده با تولید بهتر و افزایش راندمان، در محصول شکر نیز به خودکفایی خواهیم رسید.

وی با بیان انیکه کشور در تولیدات باغی وضعیت مطلوبی دارد، گفت: در سال زارعی جاری میزان تولید در این بخش قابل توجه بود.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس  در بخش دیگری از سخنان خود زنجان را به عنوان یک استان پر ظرفیت در حوزه کشاورزی توصیف کرد و گفت: این استان نسبت به وسعت و جمعیت خود، تولیدات ارزنده ای در کشاروزی دارد.

به گزارش ایرنا در این مراسم از خدمات پنج ساله حسین جعفری قدردانی و جواد تاراسی به عنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان معرفی شد.

سرویس خبری: مجلس و دولت

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *