اهم اخبار

مجتمع تجارت جهانی پسته در دامغان راه‌اندازی می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از ایجاد مجتمع تجارت جهانی پسته در شهرستان دامغان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بهروز اسودی در سومین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: موافقت اولیه اعضای کارگروه با کلیت طرح ایجاد مجتمع تجارت جهانی پسته در دامغان انجام شده و طرح نهایی آن در جلسات کارشناسی در حال بررسی است.

وی بر ضرورت روان‌سازی حمل و نقل ریلی کالاهای صادراتی استان تاکید کرد و گفت: اقدامات لازم الاجرای استانی با هدف رفع اصلی‌ترین نیازمندی‌های صادرکنندگان استان در  حوزه حمل و نقل کالای صادراتی در دست اجراست.

دبیر کارگروه توسعه صادرات استان سمنان با اشاره به کاهش واردات استان در چهار ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته تصریح کرد: واحدهای شاخص استان که با کاهش قابل توجه واردات مواد اولیه در این مدت روبرو بوده‌اند شناسایی و در نشست‌های مختلف چرایی آن بررسی می‌شود.

اسودی همچنین در این نشست گزارشی از صادرات چهار ماهه در سال جاری ارائه کرد و اظهار کرد: در طی این مدت ۱۱۷ هزارتن کالا به ارزش حدود ۵۵ میلیون دلار از استان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه ارزش دلاری هرتن کالای صادراتی استان ۴۶۴ دلار است، افزود: هیدروکربن سبک، پودر لباسشویی، کولر آبی، ظروف یکبار مصرف، سود سوزآور، روغن دنده، اجزا و قطعات از فولاد یا آهن، سرب تصفیه شده و … از مهمترین کالاهای صادراتی در استان هستند.

وی با بیان اینکه استان به ۳۲ کشور جهان کالا صادرات می‌کند افزود: افغانستان، عراق، پاکستان ، ترکیه ، امارات متحده عربی‌، هنگ‌کنگ، ترکمنستان‌، هند، جمهوری کره، صربستان، ارمنستان، آذربایجان و ..از مهمترین مقصد کالاهای صادراتی سمنان است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *