اهم اخبار

مجلس با حذف ارز دولتی واردات برنج مخالف است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس حذف ارز دولتی برای واردات برنج در شرایطی که تولید داخلی پاسخگویی نیاز کشور نیست را برخلاف تأکیدات دولت بر حمایت از حقوق مصرف‌کنند‌گان دانست و گفت که این امر به معنی آن است که مردم برنج نخورند.

 

 

حبیب‌الله نیکزادی‌پناه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه در شرایط کنونی حداقل ارتزاق بسیاری از اقشار کشور برنج وارداتی است، اظهارداشت: اتخاذ حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات برنج یعنی گرفتن حداقل‌ها از سفره مردم و بعید به نظر می‌رسد که چنین پیشنهادی تصویب و اجرایی شود.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است برنج تولید داخل جوابگوی نیاز داخل نیست و باید واردات انجام شود و باتوجه به شرایط کنونی افزایش قیمت برنج وارداتی اقدامی منصفانه نیست.

نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید براینکه مطرح شدن چنین پیشنهادی غیرقابل باور است، تصریح‌کرد: حذف ارز دولتی و جایگزین کردن ارز نیمایی به منزله افزایش قیمت برنج وارداتی است و مغایرت جدی با تأکیدات دولت بر حمایت از حقوق مصرف‌کننده دارد.

وی گفت: با توجه به گرانی‌ها و تورم، گران شدن برنج وارداتی به منزله خالی کردن سفره مصرف‌کنندگان است و قطعا در کمیسیون‌های مجلس بررسی و با آن مخالف خواهد شد.

نیکزادی‌پناه با بیان اینکه واردات برنج با ارز نیمایی به معنی گران شدن بهای آن است و مردم توان خرید آن را ندارند و دولت باید بیش از این به فکر مردم باشد، افرود: اطمینان دارم که در نهایت دولت و مجلس با این پیشنهاد مخالفت می‌کنند چراکه همه مسؤلان نگران معیشت مردم هستند و اجازه نمی‌دهند سفره مردم خالی شود.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *