اهم اخبار

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان: سیل برداشت نیشکر را به تاخیر انداخت/ شکر تصفیه نشده در انبارها ذخیره شده است/ برآوردی از خسارت‌ها نداریم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان از ذخیره سازی شکر تصفیه نشده در انبارها خبر داد و گفت: مقدار زیادی شکر تصفیه نشده در انبارها ذخیره و ایزوله شده است. همچنین شرایط حفاظتی انجام شده و انبارها پلمپ شده‌اند تا در صورت وقوع سیل احتمالی به آنها آسیبی وارد نشود. با توجه به این امر مشکلی برای بازار شکر پس از سیل ایجاد نخواهد نشود.

 

 

محمود شمیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، عنوان کرد: قبل از وقوع سیلاب در خوزستان، شکر به میزانی که بازار انتظار داشت، تامین شده است و بعید می‌دانم در کوتاه مدت سیل بتواند بازار شکر را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با اشاره به توقف برداشت نیشکر در روزهای بارندگی گفت: بارندگی‌های پیاپی و سیل اخیر در استان خوزستان، برداشت نیشکر را به تاخیر انداخته و در حال حاضر دور تا دور مجتمع‌های کشت و صنعت را آب گرفته است، بنابراین امکان فعالیت وجود ندارد و باید تا پایان سیل و آرام شدن وضعیت جوی، صبر کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان ادامه داد: در هنگام بارندگی، امکان برداشت نیشکر وجود ندارد؛ زیرا دستگاه‌های نیشکر حدود ۱۵ تن وزن دارند و بسیار سنگین هستند، در نتیجه هنگام ورود به مزرعه خیس، در گل گیر خواهند کرد. همچنین بافت خاک، سنگین است به این معنا که چسبندگی بالایی دارد و در هنگام بارندگی قدرت چسبندگی آن افزایش پیدا می‌کند و هر وسیله مکانیکی به محض ورود در آن گیر خواهد کرد.

شمیلی با اشاره به زمان برداشت مجدد نیشکر گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی استان خوزستان، معمولا ۸ ماه از سال هوای این استان بسیار گرم است؛ بنابراین پس از عبور از خطر سیلاب، برداشت بعدی زمان‌بر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه سیل بندهای محکمی اطراف مجتمع‌های کشت و صنعت کشیده شده است، افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد از اراضی کشاورزی در استان خوزستان تحت تاثیر سیل قرار گرفته و آب نیز به اراضی نیشکر ورود و خسارت وارده کرده است؛ اما سعی شده با مدیریت، سیلاب به مزارعی هدایت شوند که محصولات آن قبل‌تر برداشت شده‌اند. اما در حال حاضر برآوردی از میزان خسارت در دست نیست.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *