اهم اخبار

مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی صندوق بازنشستگی از برگزاری اولین همایش امنیت غذا،سلامت و توسعه در تاریخ ششم دی ماه خبرداد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دکتر علی رومی ، مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی صندوق بازنشستگی کشور در گفتکو با اگروفودنیوز از برگزاری نخستین همایش امنیت غذا ،سلامت و توسعه در تاریخ ششم دی ماه خبر داد و گفت : هدف از برگزاری این همایش اهمیت توجه به امنیت غذا و سلامت در جامعه می باشد که می بایست با برگزاری چنین هم اندیشی هایی این موضوع به دست اندرکاران کشور از جمله دولت ، مجلس و عموم مردم یادآوری شود .

وی اضافه کرد : براساس آمارهای فائو بیش از یک سوم مواد غذایی تولید شده در سراسر جهان تلف می شود که حدود ۳ر۱ میلیارد تن در سال است و انتظار می رود تولید محصولات کشاورزی برای تامین نیاز ساکنین کره زمین تا سال ۲۰۵۰ میلادی۶۰ درصد افزایش پیدا کند. تغییرات آب و هوا دستیابی به این هدف را دشوار می کند و باید به دنبال راه حل‌های مختلف بود. دکتر رومی افزود: امسال فائو شعار روز جهانی غذا در ۱۶ اکتبر را “آب و هوا در حال تغییر است، غذا و کشاورزی هم به تبع آن باید تغییر کند” نامید . که این خود گویای این است که ما نه تنها در ایران با مشکل تغییر آب و هوا و خشکسالی مواجه هستیم بلکه بیشتر نقاط جهان با مشکلات مشابهی مواجه هستند ، لذا توجه به امنیت غذایی و توسعه کشاورزی و تولید غذای سالم در جهان حرف نخست را میزند . اگر زمانی نفت در دنیا حرف اول را میزد ، همه پیش بینی ها اینست که نگرش همه کشورها در دهه های آینده به موضوع تامین غذا جلب می شود
ناامنی غذایی از جمله عواملی است که می تواند ارزشهای حیاتی و در نتیجه امنیت ملی یک کشور را به مخاطره بیاندازد. تاریخ روابط کشورها نیز این مسله را تایید می کند که وابستگی به واردات مواد غذایی همواره امنیت ملی را در معرض تهدید قرار داده است.
دکتر رومی افزود: بانک جهانی امنیت غذایی را «دسترسی همه مردم در تمام اوقات به غذای کافی برای داشتن یک زندگی سالم» تعریف کرده است . امنیتی در ایران از نظر کمی مشکلی ندارد ولی از بعد کیفی باید تلاش بیشتری صورت پذیرد .
دکتر رومی در پایان ضمن دعوت از متخصصین صنعت غذای کشور در این همایش که در باشگاه وزارت کار واقع در خیابان ولی عصر تهران برگزار می شود از همه حامیان این همایش از جمله سازمان غذا و دارو ، انستیتو تحقیقات و تغذیه ای کشور ، انجمن ها و تشکل های صنایع غذایی قدردانی کرد .

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *