اهم اخبار

مدیر عامل سازمان اتکا :جمهوری آذربایجان دروازه ورود محصولات ایران به بازار قفقاز است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل سازمان اتکا گفت : جمهوری آذربایجان دروازه ورود محصولات کشاورزی ایران به بازارقفقاز و سایر کشورهای این منطقه مانند روسیه است .

 

محمد مهدی کربلایی که برای دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان وارد باکو شده است ، افزود: کشورهای آذربایجان و روسیه بازار بسیار خوبی برای فروش محصولات کشاورزی ایران هستند.
وی هدف از این سفر را بررسی، شرایط تبادل کالا میان دو کشور عنوان کرد و گفت : با توجه به نزدیکی جمهوری اذربایجان به ایران و هم مرز بودن دو کشور، در نظر داریم در زمینه صادردات و واردات محصولات کشاورزی به جای همکاری با کشورهای دور دست با کشور همسایه خود ارتباط برقرار کنیم .
کربلایی گفت : اگر ظرفیت های دو کشور در بخش کشاورزی کنار هم گذاشته شود می توان به نتیجه خوبی در این حوزه رسید .
وی افزود: سازمان اتکا در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی و دامداری ، تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ و همچنین در زمینه توزیع و فروش در چارچوب فروشگاه های زنجیره در ایران فعالیت دارد
مدیر عامل سازمان اتکا که در نخستین روز خود به باکو با معاون وزیر کشاورزی جمهوری آذربایجان دیدار کرده بود ، مذاکرات انجام گرفته در این دیدار را بسیار مهم عنوان کرد و گفت : قرار شد توانمندی دو طرف مورد مطالعه قرار بگیرد.
کربلایی با اشاره به اینکه گزارشی در باره توانمندی های سازمان اتکا در زمینه تولید محصولات غذایی و کشاورزی عرضه شد گفت : در این دیدار مقامات مسئول امنیت غذایی و تامین محصولات کشاورزی در جمهوری آذربایجان معرفی شدند و قرار شد ما هم یک رابط را معرفی کنیم و در قالب این کار گروه بتوانیم تبادل کالا را انجام دهیم .
وی افزود: جمهوری آذربایجان هم ظرفیت های خوبی در زمینه کشاورزی دارد به لحاظ سرزمینی حجم قابل توجهی محصولات کشاورزی را به کشورهای همجوار صادر می کند .
مدیر عامل سازمان اتکا، در زمینه کشت فراسرزمینی نیز اظهارداشت : کشت فراسرزمینی یکی از موضوعات مورد علاقه این سازمان است و بنا داریم با مطالعاتی که روی اقلیم منطقه انجام می دهیم و مذاکراه با مسئولان این کشور، محصولاتی که نیاز داریم بیرون از کشور کشت شود را اینجا انجام دهیم .

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *