اهم اخبار

مراسم روز ملی استاندارد برگزار شد / رکورد شکنی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) با کسب سه واحد نمونه کشوری

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مراسم روز ملی استاندارد با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزارشد و شرکت صنایع شیر ایران با کسب سه تندیس واحد نمونه کشوری رکورد دیگری به نام خود ثبت کرد

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، مراسم روز ملی استاندارد با حضور معاون اول رئیس جمهور ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت، رئیس سازمان ملی استاندارد و سایر مسئولین کشوری برگزار شد و شرکتهای پگاه فارس ، پگاه کرمان و پگاه اصفهان از شرکت صنایع شیر ایران موفق به کسب تندیس وتقدیرنامه بعنوان واحد نمونه کشوری شدند، ضمن اینکه شرکت پگاه تهران هم بعنوان تنها شرکت حاضر در مراسم موفق به کسب گواهینامه حلال از سازمان ملی استاندارد شد و گواهینامه خود را از دست احسان اوود دبیرکل استاندارد و اندازه شناسی جهانی دریافت کرد . این در حالیست که شرکت پگاه تهران تنها شرکت در حوزه مواد غذایی است که به این افتخار دست می یابد . در این مراسم همچنین در بخش تقدیر از مدیران کنترل کیفی از خانم مهندس لیلا قاسمی مدیر کنترل کیفی شرکت پگاه فارس تقدیر شد . از دیگر افتخارات شرکت صنایع شیر ایران در این مراسم  دربین کمیته های متناظر استاندارد ، شرکت پگاه که بعنوان نایب رئیس کمیته میکروبیولوژی می باشد بعنوان کمیته متناظر برتر معرفی شد .

در حاشیه این مراسم دکتر ابراهیمی مدیرعامل شرکت پگاه کرمان در گفتگو با اگروفودنیوز، اظهار کرد : شرکت پگاه کرمان از سال ۱۳۶۰ تاسیس و بعنوان بزرگترین واحد لبنی جنوب شرق کشور می باشد ، ابراهیمی افزود : پگاه کرمان روزانه بالغ بر ۱۷ تن صادرات دارد که این صادرات به کشورهای قطر،کویت،افغانستان،پاکستان صورت می گیرد و همچنین بزودی محصولات این شرکت به عمان نیز صادر می شود.

وی افزود: پگاه کرمان با رعایت الزامات استاندارد و عدم انطباق و با محصولات با کیفیت موفق شد جز شرکتهای نمونه استاندارد باشد ، مدیرعامل پگاه کرمان ادامه داد : در طول یکسال ۸۳ بار از محصولات این شرکت نمونه برداری شده که هیچ عدم انطباقی در این زمینه ثبت نشد.

دکتر ابراهیمی از ثبت دو اختراع و محصول جدیدی شیر پسته و خامه پسته در شرکت پگاه کرمان خبر داد و  تولید محصولات فراسودمند سینبیوتیک ( متشکل از پروبیوتیک و پری بیوتیک) را از جمله دستاوردهای این شرکت عنوان کرد.

مهندس باغبانباشی، مدیرعامل شرکت پگاه فارس نیز در گفتگو با پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی ، ممیزی و نظارت سختگیرانه ارگان های نظارتی بر بحث کیفیت مواد غذایی را باعث رشد صنعت و آرامش مصرف کننده دانست و گفت شرکت پگاه فارس بزرگترین و قدیمی ترین واحد لبنی در استان فارس و جنوب کشور می باشد که تاریخ ۵۵ ساله دارد که روزانه ۵۵۰ تن شیرخام مصرف کرده و از نظر کیفیت در سطح بالایی برخوردار است .

وی افزود شرکت پگاه فارس برای چهارمین سال بعنوان واحد نمونه کشور انتخاب می شود و در سالجاری هم شرکت پگاه فارس و هم مدیر کنترل کیفی ( مهندس لیلا قاسمی) بعنوان شرکت و مدیر نمونه انتخاب شدند.

باغبانباشی پایبندی به تعهدات شرکت، مشتری مداری، نوآوری، دانش محور بودن،بروز بودن را از عوامل موفقیت و سرآمد بودن شرکت پگاه فارس دانست.

مدیرعامل شرکت پگاه فارس ادامه داد: از ۹۵ نمونه برداری که از سوی سازمان ملی استاندارد از محصولاتمان در کل سال انجام شده بود کاملا سربلند بودیم و این نشان دهنده استمرار کیفیت در یک واحد تولیدی است .

مهندس باغبانباشی افزود : در حال حاضر ۱۲۴ پروانه بهداشت، ۲۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد ، ۱۷ استاندارد اجباری و ۳ استاندارد تشویقی داریم که در این آخری بی رقیب هستیم .

باغبانباشی صادرات شرکت پگاه فارس را به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و کشورهای CIS عنوان کرد و گفت با اخذ کد ir اولین شرکت صنایع لبنی بودیم که مجوز صادرات به روسیه را گرفت

وی افزود : پگاه فارس در بخش آموزش ۱۱۰۰۰ ساعت آموزش در سال گذشته داشته است و همچنین قرارداد با مراکز علمی و دانشگاهی جهت ثبات کیفیت داشته است

دکتر میر، مدیرعامل شرکت پگاه تهران نیز که بعنوان تنها شرکت در حوزه مواد غذایی موفق به کسب نشان و گواهینامه حلال شد در حاشیه مراسم روز ملی استاندارد به اگروفودنیوز گفت : شرکت پگاه تهران قدیمی ترین کارخانه صنایع لبنی در کشور است که انواع محصولات لبنی ، پاستویزه،استریل، طعم دار ،پودری مثل کاپاچینو،شیرخشک ،شیرقهوه ، مالتودکسترین و… تولید می کند که در مجموع بالغ بر ۶۰ محصول مختلف در سایزهای مختلف تولید می کند .

وی افزود این شرکت از سال ۱۳۳۶ تاسیس و از همان زمان با ظرفیت ۲۰۰ تن آغاز کرد و در دهه های ۵۰ و ۶۰ کارخانه های دیگر به آن اضافه شد و روزانه ۷۰۰ تن شیر یارانه ای تولید می کرد.

مدیرعامل پگاه تهران افزود : این شرکت هر ساله جز برترین های کشور در زمینه های مختلف از جمله استاندارد، صادرات، کیفیت و حلال و… بوده و از شرکتهای پرافتخار کشور در این زمینه محسوب می شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *