اهم اخبار

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی:معافیت چای وارداتی از مالیات بر ارزش افزوده مصوبه مجلس است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مسیحی در خصوص معافیت چای اعم از وارداتی و تولید داخل از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده گفت: این معافیت ها براساس قوانین مصوب مجلس اعمال شده است.

معافیت چای وارداتی از مالیات بر ارزش افزوده مصوبه مجلس استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رسانه مالیاتی ایران، محمد مسیحی، درخصوص ابهامات مطرح شده درخصوص معافیت چای وارداتی و تولید داخل از مالیات بر ارزش افزوده عنوان داشت: به موجب اصل ۵۱ قانون اساسی، هیچ نوع مالیات وضع نمی‎شود مگر به موجب قانون و موارد معافیت و بخشودگی و تخفیف مالیاتی نیز به موجب قانون مشخص می شود.

وی با بیان اینکه مطابق ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷، عرضه و واردات محصولات کشاورزی فرآوری نشده اعم از تولید داخل یا وارداتی در هنگام واردات و عرضه، از پرداخت مالیات و عوارض معاف گردیده است، گفت: به استناد مفاد بند (ر) ماده ۳۳ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، چای از جمله محصولات کشاورزی فراوری نشده محسوب گردیده است.

مسیحی در ادامه اظهار داشت: بنابراین، از ابتدای سال ۹۶ و به استناد قوانین یاد شده، چای اعم از تولید داخل و وارداتی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیست.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور همچنین یادآور شد: در حال حاضر در خصوص سایر محصولات کشاورزی نظیر برنج و آرد نیز این معافیت هم شامل تولید داخل و هم واردات می باشد.

وی تاکید کرد: چنانچه نظر مجلس محترم شورای اسلامی، حمایت از تولید داخل و مقابله با واردات باشد، این امر مستلزم اصلاح قانون بوده و سازمان امور مالیاتی کشور نیز مجری قانون خواهد بود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *